مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از جایگزینی 212 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی در صنایع استان در 6 ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

منوچهر فلاح افزود: در نیمه نخست سال جاری 77 واحد صنعتی شامل گازرسانی به 32 واحد صنعتی عمده از جمله نیروگاه های سیکل ترکیبی یزد – شیرکوه BOO و سیکل ترکیبی چادرملو، شرکت های آجر، کاغذ، سرامیک، کاشی، کوره های آجر پزی و 45 واحد صنعتی جزء از جمله شرکت های پلاستیک، پتو، کارگاه بافندگی، مرغداری ها و ... در سطح استان به بهره برداری رسیده است .

وی با اشاره به اثرات گازرسانی به واحدهای صنعتی در کاهش آلودگی محیط زیست افزود: با گازدار شدن این 77 واحد صنعتی مجموعاً بیش از 212 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع می گردد که از این میزان بیش از 210 هزار متر مکعب مربوط به واحدهای صنعتی عمده و بیش از 13 هزار متر مکعب مربوط به واحدهای صنعتی جزء می باشد .

منوچهر فلاح در ادامه گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 6 گلخانه در استان به شبکه گاز طبیعی متصل شدند که در مجموع سالیانه حدود 3 میلیارد و 300 میلیون ریال صرفه جویی ریالی در پی خواهد داشت .

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در پایان اعتبار صرف شده برای گازرسانی به این صنایع را 54 میلیارد و 235 میلیون ریال و هزینه گازرسانی به گلخانه ها را 300 میلیون ریال اعلام نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا