به منظور رفاه حال همكاران فرودگاه شهيد آيت الله صدوقي يزد و به علت موقعیت خاص فرودگاه ، كه از مراكز مهم دولتي مي باشد و از نظر امنيتي اهميت بسياري دارد ، برای ورود وخروج و امنیت هرچه بهتر این مجموعه يك عدد راهبند تمام اتوماتیک خودرویی در پاركينگ آن فرودگاه نصب و راه اندازي گرديد.

به گزارش روابط عمومي فرودگاههاي استان يزد ، اين سيستم ترکیبی است از نرم‌افزار و سخت‌افزار که کنترل تردد و نظارت بر آن را با امکانات فراوان میسر می‌سازد و با استفاده از تکنولوژیrfid به هر خودرو یک تگ  RFID  الصاق می شود و در زمان ورود و خروج از پارکینگ توسط یکreader ثابتrfid خوانده شده و در سیستم ثبت می گردد و برای خودروهای مجاز گیت ورودی باز شده و اجازه ورود داده می شود.

از ویژگی های منحصر بفرد این مجموعه این است که متکی بر سخت افزار است و با تنظیم اولیه حتی بودن نرم افزار نیز بخوبی کارایی دارد. عمر این سیستم طولانی است و مشکلات سیستم های صرفاً متکی بر نرم افزار را ندارد و علاوه بر مكانيزه كردن ورود و خروج ها و كاهش قابل هزينه ها باعث افزايش نظارت و كنترل مديران بر ترددهاي انجام شده به آن اداره كل مي شود.

 هدف از ارائه این محصول ایجاد یک سیستم مدیریت پارکینگ با استفاده از تکنولوژیRFID است به گونه ای که نظارت جامعی بر روی همه مسائل مربوط به وسایل نقلیه صورت بگیرد.

این سیستم شامل تشخیص خودروی مجاز ، محاسبه فضای خالی پارکینگ ، ثبت شماره خودروی تردد کننده ، محاسبه اتوماتیک زمان حضور خودرو و ارائه انواع گزارش ها است و تردد خودروهای كارمندان را از طریق سیستمهای میان برد و دوربرد مدیریت مي نمايد.

گفتني است هزينه نصب و راه اندازي اين سيستم بالغ بر يكصد و بيست ميليون ريال بوده است كه از اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور تأمين شده است.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا