يزد فردا:فرصتی پیش داد تا به همراه فرداییان میهمان  دكتر احمد دهقان مدير مركزفوريتهاي پزشكي باشیم.

دكتر احمد دهقان مدير مركزفوريتهاي پزشكي در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به فرداییان حضورر رسانه ها در بخش فوریت های پزشکی یکی از فرصت های خوب برای جامعه دانست و گفت:ما از اولویت های کاری خود را اطلاع رسانی تعریف کرده و امید واریم رسانه ها نیز با همراهی فوریت های پزشکی  بتوانند در اطلاعات عمومی شهروندان در این زمینه کمک کنند و پیشگیری در زمینه حوادث بسیار تاثیر گذار است .

دکتر دهقان در ادامه افزود:در اوايل ورود به مركز با مشكلات زيادي روبرو بوديم كه به لطف خداوند و تلاش همكاران قسمتي از مشكلات مرتفع گرديده است


دكتر احمد دهقان مدير مركزفوريتهاي پزشكي افزود:يكي از عمده ترين  چالشهايي كه با آن مواجه بودیم عدم اشنايي عمومي  شهروندان به وظايف اورزانس است  و عدم توجه اطرافيان بيمار به راهنماييهاي همكاران مركز اورژانس است كه باعث ترافیک کاذب همکاران ما می شود و بسیاری از ماموریت های اورژانس به دلیل عدم آشنایی شهروندان به وظایف ذاتی اورژانس است.


وی در ادامه افزود:در بسیاری از موارد تماس های با اورژانس غیر ضروری بوده و براساس فرهنگ اشتباهی که در بین بسیاری از شهروندان جا افتاده همکاران ما را به تماس های غیر اورژانسی فرا می خوانند که هیچگونه ارتباطی با اورژانس ندارد و با آموزش عمومی شهروندان باید تلاش کنیم همانگونه از نام اورژانش پیداست تماس با اورژانس برای مواقع خطر است نه مواردی که فرد به دلیل مشکلات شخصی نمی تواند خود را به مراکز بهداشتی برساند .


وي افروزد: نقش رسانه دربالا بردن فرهنگ جامعه بسيار مهم  و انتظار ميرود كه تمام اقشار جامعه براي بالا بردن فرهنگ استفاده به موقع از اورزانس تلاش نمايند.

دکتر دهقان با اشاره به بحث آموزش شهروندان گفت:اين مركز نيز امادگي داردكه در قالب برنامه هاي مدون و منظم به گروه هاي مختلف جامعه مانند دانشجويان هيئت هاي مذهبي مدارس و ساير تشكلهاي صنفي اموزش كمك هاي اوليه و اورزانس را ارائه نمايد.


دكتر دهقانبا اشاره به اینكه با توجه به اين امر كه يزد به قطب درمان جنوب كشور تبديل شده است افزود:براي سرويس دهي هر چه بهتر به ساكنين و مهمانان يزد بايد توان عملياتي اورزانش يزد به دو برابر افزايش پيدا كند و اين در حالي است كه پرسنل اورزانس يزد با فعاليت مضاعف و شبانه روزي اين كمبودها را پوشش داده اندو براي رفع اين مشكلات بايد تعداد پايگاهها و پرسنل و تجهيزات متناسب با جمعيت افزايش يابد.

خوشبختانه مقام محترم وزارت بهداشت و درمان در سفر اخير خود به يزد در جريان مشكلات اين مديريت قرار گرفته اند و قولهاي مساعدي در خصوص تامين اعتبار تجهيز منابع جهت افزايش پرسنل مراكز و امبولانس هاي موجود در مراكز  را داده اند که امید واریم با تحقق آنها بتوانیم  خدمتی که مردم از ما انتظار دارند  و در شان مردم استان است انجام دهیم.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا