عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان این موضوع که " همواره باید در همه امورجهت گیری جذب دیگران را جایگزین طرد و دفع مردم نماییم" گفت: مردم نیز تنها به یک قشر یا گروه خاص محدود نمی شوند و اینگونه نیست که به عنوان مثال یک گروه را مردم بنامیم و دیگران را از این قائده مستثنی کنیم چرا که همه افرادی که تحت نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و معتقد به این نظام بوده و زندگی در این کشور را پذیرفته اند ، آنها را باید مردم ایران اسلامی بدانیم ،حتی آنهایی که مذهب اسلام ندارند اما تحت قوانین نظام ما هستند، مشمول مردم ایران بوده و از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح پنجشنبه 17 مهرماه در مجمع بسیجیان استان یزد که با حضور سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد در سالن غدیر برگزار شد، شکل گیری بسیج مستضعفان را بر گرفته از اندیشه بلند ، دوراندیشی و جامع نگری حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی دستور شکل گیری نهادهایی را برای حفظ انقلاب و گسترش و بالندگی آن صادر نمودند که یکی از آنها بسیج مستضعین است که در واقع جدای از مردم و دولت نیست و از بطن و متن مردم برخاسته، بدین معنی که همه مردم در انجام اموری که کشور به آن نیاز دارد مشارکت دارند.
استاندار یزد در ادامه بسیج را محدود به یک قشر و جمع خاص ندانست و آنرا در بر گیرنده همه مردم ذکر کرد و گفت: ما در جنگ و انقلاب تجارب بسیجی بسیار ارزشمندی را کسب کردیم و شاهد بودیم که در انقلاب، بسیج مردم منجر به حفظ انقلاب شد و اگر مردم بسیج نمی شدند و تحت هدایتهای رهبری در این انقلاب قرار نمی گرفتند، پیروزی انقلاب میسر نمی شد.
وی خاطر نشان ساخت: همچنین اگر در دفاع مقدس مردم بسیج نمی شدند و خاکریزها را یکی پس از دیگری در ید قدرت خود نمی گرفتند و جانانه از کشور دفاع نمی کردند ، پیروزی های پیاپی حاصل نمی شد.
رییس مجمع بسیجیان استان تاکید کرد: بنابراین بسیج، نیروی اصلی اقتدار ملی و پشتوانه قوی استقلال کشور است و همه مردم را در برمی گیرد و نباید به هیچ وجه نگاهها و رویکردهایی را دنبال کنیم که در آن قسمتی از مردم از گستره بسیج حذف شوند چرا که همه باید پیرامون بسیج، احساس مشترک پیدا کنند.
وی تاکید کرد: تنگ نظری ها ممکن است در بعضی موارد برخی از افراد را از ما جدا کند و بدانیم که سعه صدر ، ظرفیت بالا، تحمل و پختگی و احساس مسئولیت نسبت به عموم مردم ما را با روشن بینی مواجه ساخته تا اگر غفلت و ایراد و خطا و اشتباهی از کسی دیدیدم آن را با روشنگری اصلاح کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان این موضوع که " همواره باید در همه امورجهت گیری جذب دیگران را جایگزین طرد و دفع مردم نماییم" گفت: مردم نیز تنها به یک قشر یا گروه خاص محدود نمی شوند و اینگونه نیست که به عنوان مثال یک گروه را مردم بنامیم و دیگران را از این قائده مستثنی کنیم چرا که همه افرادی که تحت نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و معتقد به این نظام بوده و زندگی در این کشور را پذیرفته اند ، آنها را باید مردم ایران اسلامی بدانیم ،حتی آنهایی که مذهب اسلام ندارند اما تحت قوانین نظام ما هستند، مشمول مردم ایران بوده و از حقوق شهروندی برخوردار هستند.
میرمحمدی با بیان این موضوع که باید با احترام به حقوق شهروندی همه افراد، آنها را در امور بسیج مشارکت دهیم" خاطر نشان نمود: در دفاع مقدس ، زردشتی و یهودی و آشوری و مسیحی و ارمنی و مسلمان مطرح نبود و همه برای دفاع از میهن و از نظامشان می آمدند و این امر نشان داد که دفاع از کشور و اقتدار ملی، ریشه پیوندهای مشترک همه مردم بعنوان امت واحده است و این پیوندها را بسیج ایجاد و محکم می کند.
استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: باید از هر اقدام و حرکتی که افرادی از جامعه را از این انسجام، اتحاد و هم افزایی دور می کند پرهیز کنیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان نمود: نباید بسیج را صرفا" در نگاه دفاع نظامی ببینیم چرا که بسیج محدود به امور نظامی نیست و در کشور در هر زمینه ای که نیاز باشد می توان با بسیج مردم مشکلات را پشت سر گذاشت .
رییس شورای تامین استان یزد نقش بسیج مردم در مدیریت حوادثی چون زلزله ، آتش سوزی و سیل را پر اهمیت دانست و گفت: وقتی مردم ساماندهی شده و آمادگیهای لازم را کسب کرده باشند در مهار این حوادث نقش بهتر و مؤثرتری ایفا می کنند . بنابراین بسیج هم اکنون نقش ساماندهی شبکه های مردمی برای فعالیتهای مختلف را به عهده دارد تا در هر موردی که نیاز شد به مقابله با مشکلات برخیزد.
وی حضور بسیج در عرصه سایبری ، مقابله با هجمه فرهنگی و مدیریت بحرانهای مختلف را از وظایف این تَشکل مردمی دانست و تاکید کرد: باید این ایده همبستگی و اتحاد را در بین خود تقویت کنیم و در هر نقطه ای از کشور اگر اتفاقی افتاد که ما می توانیم به آن کمک کنیم این آمادگی و این اعتقاد و علاقه باشد که در قالب بسیج مردمی به کمک آن منطقه بشتابیم.
میرمحمدی سپس با اشاره به دوراندیشی امام خمینی(ره) در شکل دهی به نهادهای انقلاب، به تشکیل مجلس شورای اسلامی برای عینیت بخشیدن به مظهر جمهوریت و مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران در امر دفاع از نظام و کشور اشاره نمود و تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) بسیج را مدرسه عشق و لشکر مخلص خدا نامیدند چرا که در مدرسه عشق انسان عاشقی می آموزد و لشکر مخلص خدا کسانی هستند که با اخلاص در میدان ها حاضر می شوند و جز خدا را نمی بینند و عشق بازی با معشوق را هدف خود قرار می دهند و خدا بالاترین معشوق است و عاشق موقعی که از خود رها شود میتواند به معشوق برسد.
استاندار یزد سپس خطاب به بسیجیان گفت: شما کسانی هستید که در مدرسه عشق آموزش دیده و کسب فیض می کنید و انشاءالله لشکر مخلص خدا را در همه ابعاد تشکیل دهید.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با ابراز امیدواری از اینکه "بسیج مستضعفین بصورت یک شبکه مردمی کامل و با پیوندهای تکمیلی بتواند چنان بافت مستحکمی ایجاد کند که از هر گزندی مصون باشد و با اتکال به خدای متعال الگویی برای همه جوامع باشد" گفت: از همه بسیجیان عزیز که با اخلاص کامل و اعتقاد راسخ و عشق و علاقه وافر در فعالیتهای بسیج حاضر می شوند و با از خودگذشتگی آمادگی های لازم را برای مواقع ضروری کسب می کنند قدردانی می کنم.
گفتنی است در ابتدای این مراسم، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان، با تاکید بر حمایت همه جانبه بسیج از دولت تدبیر و امید، به بیان ویژگیهای بسیج و بسیجی پرداخت و همچنین دشتی دبیر این مجمع، برنامه ها و اهداف مجمع بسیجیان استان را تبیین نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا