رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد در آستانه فرا رسیدن ایام سرد سال بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید نمود و خواستار توجه ویژه مصرف کنندگان گاز در خرید و نصب لوازم گازسوز به خصوص بخاری شد.

وی افزود هم استانی های شریف در هنگام خرید لوازم گازسوز به برچسب انرژی و استاندارد بودن آن توجه نموده و برای نصب وسایل گازسوز از کارشناسان فنی کمک بگیرند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها گفت: قبل از نصب هر وسیله گازسوز بازرسی دقیق از باز بودن مسیر دودکش ها صورت گرفته و از کلاهک H  در مبادی خروجی دودکش ها استفاده شود.

وی ادامه داد استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز بسیار خطرناک بوده و ضروری است در نصب بخاری از بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد از مردم استان به خصوص اهالی مناطقی که اخیراً به شبکه گاز طبیعی متصل شده اند خواست از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز در هر شرایطی خودداری نموده و به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نصب نکنند.

وی خاطر نشان کرد برای تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی دقت لازم صورت پذیرد و به هنگام استفاده از بخاری زیر درب ها و یا کانال کولر برای عبور هوا باز باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا