مدیر عامل بیمه تعاون در گفتگو با واحد خبر گروه تعاونی پیشگامان گفت: این شرکت بیمه ای 7 سال از تاسیس آن می گذرد و اولین شرکتی است که به صورت تعاونی تاسیس و به ارائه خدمات می پردازد که در مقایسه با سایر شرکت ها که سهامی عام هستند و یا بخشی از آنها دولتی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چون از سبقه تعاونی بهره می برد 7 سال روند صدور مجوز و آغاز فعالیت آن به طول انجامید تا مصوبات و موافقت از وزارت دریافت شود و عملا از سال 92 شروع به کار کردیم.

وی افزود: بیمه تعاون از مهرماه کار صدور اولین بیمه نامه ها را آغاز کرد و یکسال از شروع این فرایند می گذرد. این شرکت بالغ بر ده میلیون سهامدار دارد که به این مجموعه اعتماد داشتند و بزرگترین حجم سهامداری را در بین تعاونی ها در کشور دارد.

محمدی در تشریح روند آغازین بیمه تعاون گفت: شروع این حرکت بیمه ای با هیئت موسسی بود که با برخی از افراد در وزارت تعاون و فعالین تعاونی ها شکل گرفت و این هیئت موسس به ثبت رسید و پذیرش سهامدار آغاز شد.

این شرکت بیمه ای در رده جنرال است که در همه زمینه ها فعالیت دارد که شامل اموال، اشخاص، مسئولیت با طیف زیرمجموعه هایی فعال در تمامی زمینه ها خدمات ارائه می دهند. اگر بخواهیم نمونه ای از بیمه را بیان کنیم که مردم رغبت بیشتری به آن دارند؛ بیمه عمر است ، بازار بیمه عمر در ایران تازه است و عملا از سال 84 آغاز شده و شکل جدیدی از بیمه در ایران شکل گرفته و هنوز جای کار زیادی دارد که ما در برنامه ریزی های خود این موضوع را مدنظر قرار داده ایم. بازار بیمه عمر در دنیا اول متعلق به هندوستان و بعد ژاپن، با حجم نیروی انسانی و جمعیتی که دارد بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: ما در زمینه تضمین گمرک خیلی خوب کار کردیم و در سایر زمینه ها هم فعالیت خوبی داشتیم که از نیمه دوم امسال فاز عملیاتی آغاز خواهد شد. بیمه تعاون در حال حاضر در 11 استان در حال فعالیت است و شعبات بیمه تعاون فعال هستند و متوسط در هر یک از این استانها بین 7 تا 10 نماینده در حال کار هستند و انشاا... امسال با توسعه این بخش شاهد رشد بیشتر فعالیتها خواهیم بود. ما در صدد هستیم تا پایان سال شعبات را بین 15 تا 20 افزایش دهیم و شبکه فروش را به دو برابر برسانیم.

محمدی در بحث بیمه بدنه و شخص ثالث گفت: در بخش ثالث همه بیمه ها تابع تعرفه بیمه مرکزی هستند و قانون گذار صدور و حدود فعالیت را تعیین کرده و رقابت در سرویس معنا پیدا می کند که بتوان سریع و به موقع به مشتری پاسخ داد. در بیمه شخص ثالث پرداخت ها نقدی است مگر در فاز گروهی که شرکتی پرداخت آن را به عهده بگیرد و تضمین نماید.

در بیمه بدنه پرداخت ها از سوی بیمه تعاون مناسب تر خواهد شد و ما سرویس های خدمات را برون سپاری می کنیم. در این روش از شرکت ها یا مجموعه های متخصصی که به سرعت رسیدگی کنند استفاده می شود تا در سریع ترین زمان گزارش تهیه کنند و موارد خسارتی را آماده پرداخت کنند که بیمه گر در موارد خسارتی خودش لزوما حضور نداشته باشد.

ما این کار را به شرکت هایی خواهیم داد که مجوز بیمه مرکزی را دارند. با این روش کار مستقل عمل خواهد شد و با نگاه کارشناسی و دقیق تر کار دنبال می شود و بی طرفانه قضاوت صورت می گیرد و مشتریان با رضایت بیشتر و در کوتاه ترین زمان خدمات خود را دریافت می کنند.

مدیر عامل بیمه تعاون در بحث فعالیت شرکت پیشگامان با این شرکت بیمه ای گفت: گروه تعاونی پیشگامان بزرگترین سهامدار بیمه تعاون است که این گروه دو وظیفه را به عهده گرفته که بجز سهامداری، به واسطه امکاناتی که در سراسر کشور دارد ما توانستیم آن محل ها را به عنوان محل استقرار شعبه در نظر بگیریم. گستردگی امکانات پیشگامان به ما کمک می کند تا بازارمان را به خاطر اعضا پیشگامان گسترش دهیم و افرادی که عضوی از پیشگامان هستند راحت تر و به شکل مطلوب  با بیمه تعاون کار خواهند کرد و ما تسهیلات ویژه ای را برای این گروه در نظر گرفته ایم و این شبکه گسترده از طریق پیشگامان می تواند برای ما رقم بخورد.

وی در ادامه افزود: ما در مرحله کشف نیاز هستیم که بتوانیم نیاز سنجی و طراحی کنیم. امیدوارم بتوانیم با تجمیع تعاونی های سطح کشور که الان به صورت پراکنده کار می کنند با همگونی و تجمیع آنها بازار را به شرایط مطلوبتری تبدیل کنیم و انشاا... طی سه سال آینده جزو پنج شرکت اول بخش خصوصی باشیم و برای این برنامه راهکارهایی مثل بهینه سازی شبکه فروش، توسعه عملیات در زیرساخت هایی که فراهم شده داریم.

ما قطعا به زودی افزایش سرمایه خواهیم داشت تا بتوانیم با پشتوانه بهتری به کار بپردازیم و هدف ما توسعه و گسترش برندینگ است.

محمدی در بحث شرایط بازار گفت: در حال حاضر بازار فروش اول در تهران و بعد در یزد از رشد بالایی برخوردار است.

بنا داریم نمایندگان فروش را به سطحی از حرفه ای گری برسانیم که بتوانند در بازار ابراز وجود کنند. برای نمایندگان به زودی برنامه هایی خواهیم داشت و دوره هایی در چند مرحله اجرا خواهد شد که نمایندگان به 3 طیف A ، B ، c تقسیم بندی شوند و از آن پس با گواهی هایی که به آنها خواهیم داد در رشته هایی مجوز صدور ارائه می شود تا عملا بازوی شرکت هم باشند. این آموزش را برای سطح بندی ستادی هم در نظر گرفتیم تا کسانی که این سطوح را بگذرانند، بتوانند به مرحله بالاتری ارتقا پیدا کنند و در جایگاه بالا تثبیت شوند و انتصاب ها بر مبنای همین اقدامات و ظرفیت هایی هست که در آن کار شده که علمی و فنی بودن بسیار حائز اهمیت است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا