عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از رویکرد اردوغان در حمایت همه جانبه از تروریست های تکفیری خواهان حمایت از مردم بی دفاع سوریه شد

به گزارش روابط عمومیدفتر نماینده، محمدصالح جوکاردر گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احتمال وقوع کشتار دسته جمعی در کوبانی گفت:‌ ترکیه وارد بازی خطرناکی شده است. آنها با ولع نفت ارزان قیمت داعش، پیگیری جنگ با دولت های سوریه و عراق امنیت و جان مردم خاورمیانه را قربانی منافع مشترک با داعش می کند.

وی همچنین گفت: کردهای سوریه به دلیل همراهی نکردن شورشیان این کشور برای جنگ با دولت بشار اسد از سوی دشمنان دمشق در حال مجازات هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تحلیل همراهی آنکارا با تروریست های تکفیری گفت:  ترکیه به دلیل منافع مشترک اقتصادی و نیز تخاصم با دولت سوریه با داعش همکاری کرده و مانع امداد رسانی به مردم بی دفاع می شود.

وی در رابطه با موضع گیری های ترکیه مقابل نگرانی های تهران از وضعیت عراق و سوریه گفت: ترک ها اخیرا در مسائل منطقه ای با شفافیت و حسن نیت برخورد نمی کنند. در چند سال اخیر آنها هر زمانی که نیاز به ایران داشته اند در خواست کمک می کنند و هر زمان خلاف منافع آنهاست ، ترکیه از تعامل با ایران خارج شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: آمریکایی ها که مدعی رهبری ائتلاف ضد داعش هستند نیز با حملات خود عملا هیچ اقدام مفیدی در حمایت از مردم انجام نداده اند و کردهای سوریه با چنگ و دندان از خانه و شهر خود تحمل می کنند. این موضوع در ادامه امتناع آنها از جنگ با دولت سوریه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا