كارگروه تخصصي تشكل هاي مردم نهاد ستاد مديريت بحران استان با حضور اعضا و جمعي از نمايندگان سازمان‌هاي مردم نهاد در نخستين روز هفته بلاياي طبيعي در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد" مجيد جواديان زاده " در نشست آموزشي با عنوان « مديريت بحران مردم محور» كه شنبه19مهرماه درسالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد در ابتدا ضمن اظهار خرسندي از اين  توفيق حاصل شده در تشكيل جلسه كارگروه در آغاز هفته بلاياي طبيعي به مسائل آموزشي در اين جلسه اشاره كرد و اظهار داشت: خوشبختانه در مباحث مربوط به بحران به اندازه كافي بحث صورت گرفته و بايد بيش‌تر به سمت برنامه‌هاي عملياتي و هماهنگ‌سازي فعاليت‌ها حركت كنيم.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و  فرهنگي در اين نشست به همكاري بين سازمان هاي دولتي و غير دولتي اشاره كرد و اظهار داشت:  موضوعي كه از ضرورت بالايي برخوردار است مبحث حل و فصل بحران‌هاي اجتماعي ناشي از بلاياي طبيعي است كه مانند تمامي مباحث اجتماعي و فرهنگي بسيار پيچيده مي باشد؛ كه  بنابراين بايد نوعي همكاري و هم‌افزايي ميان سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي در اين زمينه انجام شود.
جواديان زاده در ادامه به بحث پيشگيري و كنترل بحران هاي ناشي از بلاياي طبيعي به ويژه در جوامع  در حال توسعه كه از اهميت زيادي برخوردار است اشاره كرد و گفت:  آسيب پذيري اين جوامع بيش‌تر است؛ بنابراين تلاش بر اين است كه جلسات كارگروه مديريت بحران حالت آموزشي نيز داشته باشند تا به موضوع به صورت كاملاً عيني و ملموس پرداخته شود.
رئيس كارگروه تخصصي تشكل‌هاي مردم نهاد ستاد مديريت بحران استان در پايان  اين نشست اظهار داشت: اميدوارم جلسات در فاصله زماني كوتاه تر و همراه با يك پيوست آموزشي برگزار گردد تا تأثيرگذاري بيش‌تري داشته باشد.
گفتني است در اين كارگروه مبحث آموزشي با عنوان «مديريت بحران مردم محور» توسط يكي از اساتيد ارائه شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا