نمایش های "کبوتران چاهی" و "سوفای من" در جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه و "همیشه، همه چیز اونجور که ما فکر می کنیم پیش نمیره" در جشنواره منطقه دو تئاتر کشور به نمایندگی از استان یزد حضور دارند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به حضور سه اثر از تولیدات نمایشی این مرکز در دو جشنواره مطرح کشور گفت: نمایش کبوتران چاهی" به کارگردانی علی جاور به عنوان اثر برگزیده جشنواره منطقه سه تئاتر سوره ماه و نمایش " سوفای من" به کارگردانی زمان ارکمان به عنوان برگزیده اولین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه، در بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر سوره ماه حضور دارند.
محمد صادق کوچک زاده با اشاره به این که این جشنواره از 22 تا 28 مهر در تهران برگزار می شود افزود: استان یزد از معدود استان هایی است که با دو نماینده یکی در بخش اصلی و دیگری در بخش تجربه های جوان در این جشنواره حضور پیدا کرده است.
وی با بیان این که در این جشنواره 33 نمایش منتخب از سراسر کشور در بخش های اصلی، تجربه های جوان، بچه های مسجد، خیابانی و مهمان اجرا می شود ادامه داد: طبق برنامه، نمایندگان یزد روزهای پنجشنبه و جمعه به روی صحنه می روند.
سرپرست حوزه هنری یزد افزود: نمایش "سوفیای من" پنجشنبه 24 مهر ساعت 18 و 20 در تالار اندیشه حوزه هنری در بخش تجربه های جوان به نمایش در می آید و جمعه 25 مهر ماه نیز نمایش "کبوتران چاهی" در ساعت های 15 و 17 در تماشاخانه مهر به روی صحنه خواهد رفت.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره‌ سراسری تئا‌تر سوره‌ ماه ۲۸ مهرماه با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف برگزار می شود.
کوچک زاده به حضور یکی دیگر از تولیدات این مرکز در جشنواره منطقه دو تئاتر کشور اشاره کرد و گفت: نمایش "همیشه همه چیز اونجور که ما فکر می کنیم پیش نمیره"به نویسندگی و کارگردانی سید مهدی مرعشی به عنوان یگی از برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد در این رویداد منطقه ای حضور دارد.
وی اظهار داشت: این نمایش چهارشنبه 23 مهر ساعت 17:30 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مشهد به روی صحنه می رود.
گفتنی است: جشنواره منطقه دو تئاتر کشور با رقابت 17 نمایش از هشت استان از ۲2 تا ۲5 مهرماه در مشهد برگزار می شود و برگزیدگان به سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت.












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا