مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تاکید کرد که مدیران مطبوعات استان در سایه همفکری و هماهنگی برای ارتقاء نشریات محلی تلاش خود را انجام دهند.

علی غیاثی ندوشن طی نشستی با مدیران مطبوعات محلی یزد با بیان اینکه مهمترین نقش و رسالت مطبوعات پلی ارتباطی بین مردم و مسئولین است،تصریح کرد:مطبوعات وظیفه دارند مشکلات مردمی را به مسئولین منعکس نمایند.
وی در عین حال با اشاره به اینکه اطلاع رسانی باید با آگاهی بخشی مردم همراه باشد،افزود:روابط عمومی های ادارت نیز باید سعی کنند با ترویج فرهنگ پاسخگویی به رسانه وظیفه و رسالت خود را ایفاء کنند.
وی در ادامه بحث آموزش را یکی از مباحث مهم درارتقاء نشریات محلی دانست و گفت:این اداره کل از برگزاری کلاس و کارگاههای آموزشی که دراین زمینه توسط خانه مطبوعات برگزارشود را حمایت می نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درادامه با اشاره به نقش مخاطب ،تصریح کرد:در صورتیکه مطبوعات محلی مخاطب را جدی نگیرند به سمت حذف شدن پیش خواهند رفت.
غیاثی ندوشن تاکید کرد که بدین منظور مطبوعات محلی با توجه به گسترده شدن فضای دیجیتال در جامعه باید بیش از گذشته به مخاطب توجه کنند.
وی درعین حال به کیفی بخشی وتوجه به جذابیت را نقش ماندگاری مطبوعات محلی عنوان کرد و گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با برنامه های که پیش روی خود دارد تلاش خواهد نمود وظیفه اصلی و بعد نظارتی خود را ایفاء نماید.
وی یکی از مهترین برنامه های مهم این اداره کل در سالجاری را برگزاری جشنواره منطقه ای  مطبوعات استان یزد اعلام کرد و افزود: این جشنواره با حضور استانهای فارس، یزد و خراسان جنوبی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی و خبرگزاری ها در این استان را پایان مهرماه ذکر کرد و گفت: آثار ارسالی باید در فاصله مهر92 تا 15 مهرماه سال جاری در یکی از نشریات محلی، سراسری و یا خبرگزاری های دارای مجوز چاپ شده باشد.
وی گفت: داوری آثار نیز توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان باید آثار خود رابه صورت پست سفارشی و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ارائه کنند.
گفتنی است در این نشست هریک از مدیران مطبوعات محلی استان یزد پیشنهادات ،نظرات و مشکلات خود را بیان نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا