یزد فردا

 از همه ی یک وزارت خانه ی عریض و طویل، تنها وزیرش را می شناسیم،‌ وزارتخانه ای که در همه ی امور دو کار بیشتر وظیفه ندارد که آن دو وظیفه را نیز باید در گمنامی تام و تمام انجام دهد: «خدمت» و«سکوت»!

از همه ی یک وزارت خانه ی عریض و طویل،‌ حتی در نشست ها،‌ موضع گیری ها و اخبار،‌ تنها چند تصویرِ مبهم می بینیم زیرا آن هایی که زیرِ چترِ این وزارت خانه،‌ قد به خدمت راست کرده اند؛‌پذیرفته اند تا گمنامِ گمنامِ گمنام باقی بمانند.

در همه ی آن وزارتخانه ای که ما تنها وزیرش را می شناسیم برای نمونه یک عدد کارت پرسنلی یا شناسایی نیز نخواهی یافت و این یعنی انجامِ همه ی وظایفِ خطیر زیر سایه ی سنگینِ سکوت و گمنامی، سایه ای که برای همه ی گمنامانِ وزارت اطلاعات، سایه ای پرافتخار و پذیرفته شده است.

این وزارت خانه ی عریض و طویل در سخت ترین شرایط و زیر سنگین ترین حملاتِ رسانه های معاند،‌ گاه آن چنان تن به سکوت می دهد که باورش سخت و طاقت فرسا است زیرا این وزارت خانه موفقیتش را با سکوت و گمنامی گره زده است.

این روزها سی امین سالگردِ تأسیس این وزارت خانه ی عریض و طویل که دنیا دنیا سکوت و گمنامی را به دوش می کشد فرا رسیده است و باز شاهدیم این سی امین سالگرد نیز در سکوت و گمنامی پاس داشته شده است. مرهون زحماتی هستیم که نمی دانیم از کجا آغاز شده است و چه فرآیندی را پیموده است اما نتیجه را به خوبی لمس می کنیم:«امنیت»،‌»آرامش» و«عزت نفس»ِ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران...

در این سی ساله ی پر فراز و نشیب چه مأموریت های سخت و سنگینی که به انجام نرسیده است، چه خرابکاری هایی که خنثی نشده است و چه شرارت های بین المللی که به خوبی مدیریت نشده است اما ما تنها رایحه ی خوش آرامش و امنیت را حس می کنیم به آن که بدانیم باید از چه کسانی باید سپاسگذار باشیم.

حالا و در سی امین سالروز تأسیس این وزارت خانه سلام و سپاس خود را به آن هایی هدیه می دهیم که نمی شناسیمشان،‌ ندیدمشان و نمی شنویمشان اما بودشان را در همه ی لایه های اجتماع پیرامون خود احساس می کنیم. در سی امین سالروز تأسیس وزارت اطلاعات،‌آشنا ترین سپاسمندی های خود را تقدیم گمنام ترین خدمتگزارانِ نظام می کنیم و تنها برای سلامتی و سرافرازی آنان دعا می کنیم. سی سال خدمت زیر سایه ی سکوت و گمنامی کار چندان ساده ای نیست نه درک این سکوت و گمنامی و نه سپاسگزاری از آن...

این روزها روزهایی است که باید به امنیتی که داریم، آرامشی که داریم و سرافرازی هایی که به آن می بالیم بیشتر فکر کنیم این ها نعماتی است که از تلاش عده ای گمنام اما وفادار به امام و انقلاب حاصل آمده است. این روزها از تمامی آن سی سال،  و تمامی آن تلاش های انجام شده در سایه ی سکوت و گمنامی به نیکی یاد می کنیم و صمیمانه سپاسگزاری می کنیم... راهتان روشن،‌تلاشتان پر ثمر و اندیشه های روشن و آشکارتان سرشار از نیکی ها و خوبی باد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا