مراسم اختتامیه دومین دوره کویرنوردی استان یزد با حضور ۳۵۰ تن از اعضای سازمان جوانان سراسر کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در جشن پایانی دوره کویر نوردی، معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر و مشاور رییس سازمان جوانان هلال احمر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، معاون فرماندار شهرستان بافق و معاون جوانان استان یزد حضور داشتند.

دکتر حمید پارساییان به عنوان اولین سخنران این مراسم، ابراز امیدواری کرد که این آخرین سفر اعضای جوان هلال احمر کشور، به استان یزد و شهر بافق نباشد و ادامه داد که هلال احمر استان یزد ‌‌نهایت تلاشش را کرد که این همایش در ‌‌نهایت رفاه و امنیت برای شرکت کنندگان برگزار شود.وی از تمام سازمان‌ها و اداره‌هایی که در اجرای این همایش، هلال احمر استان یزد را همراهی کردند، ازجمله، دانشگاه ازاد اسلامی واحد بافق، فرمانداری و شهرداری واداره آب و فاضلاب و بخشداری و راهداری و سنگ آهن بافق و… سپاسگزاری کرد.

حجت الاسلام اخوان، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در یزد، دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اینکه «زندگی آن چیزی نیست که آدم‌ها در رویا می‌بینید بلکه زندگی گاهی سخت است و مانند کویر گردی، در زندگی هم یک جایی پای آدم گیر می‌کند» گفت: «این کویر گردی علاوه بر آمادگی برای فعالیت‌های هلال احمری باید چشم شما را به ابعاد سخت زندگی هم باز کند.»

وی از همه اعضای هلال احمر که یادگیری و آمادگی به خدمت را سر لوحه کارشان قرار داده‌اند و به نیازمندان امداد می‌رسانند، تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این دوره برای همه شرکت کنندگان آموزنده بوده باشد.

فاطمه بیباک، رییس اداره تربیت بدنی معاونت جوانان سازمان نیز با اشاره به اینکه نگاه کلان هلال احمر و رویکرد دکتر قبادی، به سمت تقویت فعالیتهای ورزشی در سازمان جوانان است، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های ورزشی بیشتری برای اعضا راه اندازی شود.

بیباک با اشاره به اینکه تا کنون یک دوره صعود قله دنا و یک دوره جنگل نوردی از سوی اداره تربیت بدنی برگزار شده است، گفت همایش کویر نوردی برای زنان و مردان سومین اقدام در راستای ارتقا قوای جسمانی و فعالیتهای ورزشی اعضا سازمان جوانان بود.

حامد صدیقی معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد، هم در مراسم اختتامیه همایش سراسری کویر نوردی گفت: از دو ماه پیش استان یزد اقدامات اولیه برای برگزاری همایش و حضور ۷۰۰ عضو سازمان جوانان هلال احمر سراسر کشور را، آغاز کرد.

صدیقی گفت: در کنار برنامه مفصل کویر نوردی که شامل رمل گردی و کویر نوردی بود، برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید از قلعه تاریخی دوره زندیه و معدن آهن شهرستان بافق، دوره آموزشی تئوری حفظ و بقا در طبیعت و آموزش عملی رصد ستاره‌ها و برنامه تفریحی شنا و… را برای پر بار‌تر شدن برنامه قراردادیم.

وی از همه ادارات و سازمان‌ها و دستگاههای شهرستان بافق و استان یزد به علت حمایت‌هایشان تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این همایش مراتب رضایتمندی شرکت کنندگان را تامین کرده باشد.

در ادامه مراسم اعضای داوطلب و کارکنان هلال احمر شهرستان بافق در متن کوتاهی از برگزاری این همایش در این شهرستان ابراز خرسندی کردند و از شرکت کنندگان خواستند که کمبود‌ها را ببخشند و از بافق خاطرات خوشی داشته باشند. همه حضار برای تشکر از زحمات گروه اجرایی، به صورت ایستاده به تشویق ممتد تیم اجرایی پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا