به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر و معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد در جلسه هیات مدیره این تشکل شرکت نمودند.
 در ابتدای این جلسه مدیر عامل اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اتحادیه، پاره‏ای از مسائل و مشکلات دامداران عضو اتحادیه از جمله بالا بودن قیمت نهاده ها و خوراک دامی و عدم توانایی دامداران استان در پوشش هزینه های تولید، مشکلات نوسانات قیمت شیر و فروش شیر تولیدی از جمله عدم پرداخت به موقع وجه شیر تحویلی به کارخانجات لبنی استان توسط این کارخانجات را بیان نمود.  
  در ادامه این جلسه مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن قدردانی از اتحادیه به منظور تعامل مناسب با دامداران استان و رضایت نسبی دامداران از خدمات ارائه شده توسط اتحادیه اظهار داشت: با توجه به سیاستهای دولت در واگذاری وظایف تصدی گری به بخش غیردولتی، لازم است تا اتحادیه دامداران نیز تلاش نماید تا ضمن تقویت پتانسیل های موجود، بستر مناسب جهت تنظیم بازار محصولات لبنی را فراهم و این مهم را بر عهده گیرد.
 در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به مشکلات اتحادیه دامداران در فروش شیر تولیدی یادآور گردید: با توجه نوسنات قیمت شیر و مشکلات فروش شیر تولیدی دامداران استان یزد، ضروری است تا اتحادیه نسبت به ارتقاء قابلیت های خود تلاش نموده و نسبت به فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدام نماید.
 شایان ذکر است در پایان این جلسه با بحث و تبادل نظر صورت گرفته در خصوص مسایل و مشکلات اتحادیه دامداران استان یزد مقرر گردید جهت پرداخت تسهیلات ویژه به دامداران استان و حل مشکلات فروش شیر تولیدی دامداران پیگیری های لازم توسط سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی صورت پذیرد. همچنین مقرر گردید اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد در اسرع وقت نسبت به ابقاء یا تغییر مدیر عامل اتحادیه تصمیم گیری نموده و مراتب را به نحو مطلوب اطلاع رسانی نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا