رییس دانشگاه یزد به همراه معاون مالی و اداری و مدیر امور اداری دانشگاه چهارشنبه گذشته با حضور در دانشکده هنر و معماری دغدغه ها و مشکلات کارکنان این دانشکده را جویا شدند.در ابتدای این نشست رییس دانشکده معماری گفت: دانشکده هنر و معماری به دلیل مستقل بودن ساختمان آن از مجموعه دانشگاه یزد با سیاست جدید دانشگاه که در جهت مستقل کردن دانشکده هاست، همخوانی زیادی دارد ولی با توجه به مستقل بودن مشکلات خاص خود را دارد و امیدواریم با سیاست جدید مدیریت این کمبودها و مشکلات برطرف شود.

 

روابط صمیمانه بین کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده

کارشناس آموزش دانشکده معماری در این نشست با بیان اینکه کار کردن در یک موقعیت مکانی که بافت قدیم دارد صمیمیت زیادی بین کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان وجود دارد گفت: رسمی شدن کارکنان قرارداد کار معین بعد از چندین سال سابقه کار از طریق آزمون استخدامی و امتحان زیاد امکان پذیر نیست و باید روش دیگری به کار گرفت و مشکل دیگر اینکه نداشتن حق سنواتی برای کارکنان است. وی همچنین افزود:باتوجه به شرایطی که این دانشکده دارد و کارکنان با تمام توانایی خود کار می کنند دادن پاداش به کارکنان باعث دلگرمی آنها خواهد شد.

محمدحسین دهقان گفت: این دانشکده با کمبود مکان ورزشی و فرهنگی روبروست همچنین به دلیل تنوع رشته هایی که به این دانشکده وارد شده است شدیدا با کمبود نیروی انسانی مواجه است. وی افزود: به دلیل دور بودن دانشکده از مجموعه دانشگاه یزد این دانشکده نیاز به ماشین و راننده اختصاصی برای رفت و آمد به سایت دارد.وی همچنین کمبود سرویس و نبود پارکینگ مناسب، کمبود کلاس درسی و امکانات کلاسی از قبیل ویدئو پرژکتور را از دیگر مشکلات این دانشکده عنوان کرد.

 

دغدغه های اصلی کارکنان دانشکده هنر و معماری

در ادامه این نشست کارکنانی که در این نشست حضور داشتند مشکلات و دغدغه های حوزه خود را بیان کردند که مهمترین آنها مشکلات فیزیکی ساختمان از جمله پله های بلند این مکان، مشکلات گرمایش و سرمایش دانشکده، مشکلات شبکه اینترنتی، نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، نبود پارکینگ مناسب، کمبود نیروی انسانی و بودجه برای تهیه منابع مطالعاتی و کمبود فضای کتابخانه دانشکده است.

همچنین کمبود دستگاه فاکس و تلفن، کمبود بودجه و تجهیزات، مشکلات مرخصی رفتن در فصل تابستان، کمبود امکانات سرویس بهداشتی، نبود امنیت شغلی برای نیروهای شرکتی دانشکده، مشکلات سرویس دهی ناهار برای اعضای هیأت علمی این دانشکده، کمبود اعتبار و بودجه اختصاصی و کمبود تجهیزات کارگاه از دیگر مشکلاتی بود که کارکنان این دانشکده عنوان کردند.

دکتر سیدمحمد مهدی حسینی معاون اداری و مالی دانشگاه تاکید کرد در این گونه جلسات مسائل واضح و بدون پرده پوشی بیان می شود و موارد و توصیه هایی که بیان می شود برکات خوبی داشته است. وی ایجاد تفاهم و بیان دیدگاه‌های دوطرفه را برای رسیدن به نتیجه و اهداف دانشگاه بسیار موثر دانست.

 

جو دانشکده هنر و معماری انسان را به ذوق می آورد

رییس دانشگاه یزد در این نشست با بیان اینکه جو و فضای دانشکده سنتی و صمیمانه است و انسان را به ذوق می آورد، گفت: یک دیدگاه های کلی در مدیریت وجود دارد که نیاز به همفکری همدیگر داریم. وی افزود: تاثیرگذاری تک تک افراد در کیفیت کار قابل توجه است و باید ارتقا، رضایت فردی و مسایل رفاهی کارکنان مورد توجه قرار گیرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد: این انتظار دوطرفه است و کارمندان نیز باید به لحاظ حرفه ای و تحصیلی و مهارتی و وحدت میان کارکنان و دانشجویان و اعضای هیأت علمی توانمندتر باشند.

دکترمحمدصالح اولیاء جو دانشکده  را در حال حاضر جو خوبی دانست و افزود: مدیریت دانشگاه در حد توان خود به بهبود و ارتقای شرایط موجود کمک خواهد کرد. وی در خصوص بحث پاداش گفت: بحث شفاف سازی عملکردها سیاستی است که در نظر گرفته شده است و افرادی که متمایز کار می کنند و موثرتر هستند دیده خواهند شد و همچنین افرادی که شاید به خوبی کار نمی کنند و کم کاری دارند نیز دیده خواهند شد. افرادی که برای دانشگاه مفید هستند انتظار این است که با افزایش سابقه کاری توانمندی آنها نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد با تدبیری که در مجموعه وجود دارد و با جلوگیری از هزینه های اضافی می توان خلاء کسری بودجه را جبران کرد .وی افزود: سیاست کلی دانشگاه این است که همزمان بهره وری افزایش وهزینه ها کاش پیدا کند و سیاست برد برد را باید دنبال کنیم که هم به نفع کارکنان و هم به نفع دانشگاه است و باید برای افزایش ارایه خدمات رفاهی به کارکنان تلاش شود..

دکتر اولیاء شرایط این دانشکده را خاص عنوان کرد و افزود: روش این دانشکده با بقیه دانشکده ها متفاوت است ساختار دانشکده به گونه ای است که بسیاری از مشکلات باید در همین مکان حل شود و بسیاری از تصمیم گیری ها در خود این دانشکده صورت گیرد.

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا