نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه دهه اول محرم فرصت طلایی ترویج اخلاق اسلامی در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ تشیع در جامعه نتیجه عاشورا و محرم است.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد صالح جوکار عصر امروز در همایش طلایه داران مکتب عاشورا، اظهار کرد: از الان محلات شهر و استان یزد به عنوان حسینیه ایران رو به سیاه پوش شدن می‌روند و نماد و بیرق امام حسین علیه السلام در شهر نمایان می‌شود.

وی افزود: این توفیقی است که خداوند متعال داده و فرصتی است که خدا ایجاد کرده و نصیب هر کسی این فرصت و توفیق را نمی‌کند که شب و روز و دغدغه خاطر را برای هیئت‌ها و تدارک و آمادگی آنها می‌گذارید تا این عملیات بزرگ فرهنگی را شروع کنید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز عزاداری امام حسین علیه السلام بعد بین المللی پیدا کرده و فراتر از مرزها و جغرافیای کشورمان مطرح است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: یک روزی در بعد جغرافیایی خودمان کار می‌کردیم اما شعاع کار هیئت‌ها امروز بسیار گستردگی پیدا کرده است.

جوکار تصریح کرد: در سال گذشته، نماز ظهر عاشورا در خیابان‌های نیویورک اقامه شد، این نتیجه عملیات بزرگ فرهنگی است که در داخل انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه موانع در مقابل این عملیات فرهنگی با اشک مردم شکسته می‌شود و شاید دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر می‌جوشد، این که می‌گوییم خون اباعبدالله علیه السلام همیشه می‌جوشد این است، این نماد و ویترین قیام امام حسین علیه السلام است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه ملت از زن و مرد و کودک و جوان در این عملیات روانی نقش دارند، ما می‌خواهیم یک راهپیمایی داشته باشیم هماهنگی‌های بسیاری می‌خواهیم ولی این نهضت، نهضت خود جوشی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: مردم همه زیر پرچم یا حسین علیه السلام به پا می‌خیزند و به عزاداری برای مظلومیت امام حسین علیه السلام می‌پردازند.

جوکار گفت: به برکت این حرکت و توسل به امام حسین علیه السلام، امروز شیعه در حال تسخیر تمام قله‌های پیشرفت در جهان است.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس هم پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل این توسل‌ها بود، این توسل‌ها سبب شد طنین ارزش‌های شیعه در سراسر جهان بجوشد به گونه‌ای که ما شهیدی از فرانسه داریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انسان‌ها دنبال حقیقت هستند، جوانان ما حقیقت را می‌خواهند، ما باید بستر را برای آنها فراهم کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: همه رنگ و بوی حسینی می‌گیریم ولی باید معرفت هم در کنار آن داشته باشیم، این دست متولیان هیئت‌های مذهبی است.

وی افزود: این 10 شب فرصت طلایی ما برای ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی است، در همین جبهه‌ها بعضی شهدایی داشتیم که بچه‌های 10 تا 12 سال بودند، همین‌ها در عاشورا هم بودند.

وی بیان کرد: امروز هم در تهاجم فرهنگی دشمنان جوانان و کودکان ما حاضر به کار هستند و تنها ما باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در عراق هم مرجعیت شیعه و فرمانی که داد سبب شد که جوانان جلوی داعش را بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: این پرچم افتخار که بالا رفت و همه حسینی شدیم، عزت و افتخار پیدا می‌کنیم، یکی از ارزش‌های امام حسین علیه السلام، آزادگی ایشان است.

جوکار افزود: امروز ما را از تروریست‌ها و تکفیری‌ها می‌ترسانند، به حمدالله مادر زیر سایه و پرچم امام حسین علیه السلام هستیم و رشد اسلام خواهی و متاسفانه انحراف دادن جوانان علیه مسلمانان، یکی از اقداماتی است که استکبار انجام داد.

وی افزود: یک روزی انقلاب ما در داخل خودمان بود و هشت سال دفاع مقدس را برای نابودی این انقلاب راه انداختند، اما امروز سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین را شما در اختیار دارید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اولین عید غدیر خم در یمنی که سرسپرده استکبار، آمریکا و عرستان بود برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: رهبر انقلابیون یمن درس خوانده حوزه علمیه قم است، این از ارزش‌های ماست، شیعه متعادل است و کار شیعه هم با اعتدال است.

جوکار بیان کرد: خداوند متعال هشت سال دفاع مقدس را آن قدر طولانی کرد که برای ما قابل تحمل باشد، قیام کربلا به مراتب و بسیار سخت‌تر از آن بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما که با هجرت امام خمینی(ره) شروع شد، توسعه دین اسلام به تمام دنیا را به دنبال دارد و این همان تمدنی است که امروز رهبر انقلاب در حال ترویج دادن آن هستند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در سایه تدابیر و مدیریت عالی مقام معظم رهبری نبود، ما امروز این امنیت و توسعه را نداشتیم.

جوکار افزود: شهدای کربلا به امر امامشان رفتند و شهید شدند و هشت سال دفاع مقدس هم همین واقعه را برای ما ترسیم کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا