مدير كل روابط عمومي استانداري يزد در نشست آموزشي روابط عمومي هاي استان يزد با اشاره به گلايه برخي از خبرنگاران نسبت به عملكرد روابط عمومي ها گفت: نبايد رسانه هاي متقاضي اطلاعات و آمار يا گزارش و خبر را معطل گذاشت و روابط عمومي ها بايد اصحاب رسانه را همكاران خود در عرصه اطلاع رساني بدانند.

پاك طينت با اشاره به نظر صريح استاندار مبني بر ترجيح دادن نقد، به تعريف نابجا، گفت: اين دولت در اطاق شيشه اي در حال فعاليت است و دولت پاسخگوست و مردم را محرم خود مي داند و آغوش خود را براي نقد گشوده است.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در ادامه گفت: نبايد از نقدي كه ديگران نسبت به ما دارند بترسيم، زيرا نقد دو حال دارد، يا وارد است كه ما آن را مي پذيريم و در صدد اصلاح خود برمي آييم، يا غير منصفانه است و افكار عمومي خودش به خوبي مي فهمد و قضاوت مي كند و رسانه اي كه غير كارشناسانه و غير منصفانه نقد كند، طبيعي است كه از طرف افكار عمومي حذف مي شود.
وي تاكيد كرد، مديران بايد سپاسگزار رسانه هاي نقاد باشند كه بدون صرف هزينه، سازمان آنها را مورد رصد و ارزيابي كارشناسي قرار مي دهند و ضعف ها و قوت ها را براي آنان روشن مي كنند.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد، خبرنگاران نقاد منصف را، كارشناسان رايگاني دانست كه بدون هزينه، سازماني را رصد مي كنند و ضعف ها و قوت ها يا فرصت ها و چالش هاي آن را بيان مي كنند و يك مدير آينده نگر بايد از اين گونه نقد ها استقبال كند و به خبرنگاران احترام بگذارد.   
وي با اشاره به اينكه يك مدير يا كارشناس روابط عمومي بايد در اولين مرحله كار، تعريف صحيح از روابط عمومي در ذهن داشته باشد و تكليف خود را در اين عرصه مشخص كند، بيان كرد: تعريفي كه ما حول محور ان فعاليت مي كنيم، همان تعريفي است كه روابط عمومي را مردمداري مي داند.
پاك طينت به مديران و كارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان اظهار داشت: آگاهي و دانش شاغلين در روابط عمومي بايد به گستره يك اقيانوس باشد و با عمق يك وجب، يعني از هر مقوله اي مطالعاتي داشته باشند ولي نه به صورت عميق، بعبارتي بايد با بخش هاي تخصصي سازمان خود آشنايي داشته باشد.
وي ادامه داد، يك روابط عمومي بايد قادر باشد اطلاعات، آمار، نمودارها، جداول و مفاهيم تخصصي را براي جامعه هدف و مخاطبان سازمان خود، قابل فهم كند و از طرفي مطالبات جامعه هدف را به صورت كلاسيك و مدون به اطلاع مديران دستگاه برساند.
پاك طينت، ساعت كار روابط عمومي را  شبانه روزي دانست و افزود: چون كار روابط عمومي در واقع مردمداري است لذا اين كار تعطيلي ندارد و تاكيد كرد: براي اينكه بتوانيم كار خود را مطلوب انجام دهيم نيازمند اگاهي و دانش در خصوص روابط عمومي هستيم و مديران و كارشناسان روابط عمومي هميشه و در هر حال بايد در صدد افزايش معلومات و دانش خود باشند.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان، لزوم تقويت توانايي هاي فردي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: توانايي در برقراري ارتباط با ديگران مي تواند نقش بسيار موثري در پيشبرد امور در روابط عمومي داشته باشد.
وي در ادامه، اصطلاح پل ارتباطي بين مردم و مسئولان را مورد توجه قرار داد وگفت: اگر مدعي هستيم كه نقش پل ارتباطي بين مردم و مسئولان را داريم، بايد ديد آيا پل مطمئني براي مديران هستيم؟ كه اگر چنين باشد طبيعي است مورد توجه و اعتماد مديران قرار خواهيم داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا