به گزارش روابط عمومی بخشداری زارچ یادواره آیت الله شهید سید مصطفی خمینی، سرداران و یکصد و ده شهید بخش زارچ با حضور روحانیون، مسئولین استان و شهرستان یزد و بخش زارچ و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در بخش زارچ برگزار شد.
در ابتدای مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای گروه موزیک تیپ الغدیر یزد، حجت الاسلام دهقان امام جمعه بخش زارچ ضمن خیر مقدم به کلیه مسئولین، خانواده های شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور بخش زارچ  به بیان هدف شهدا و انگیزه آنان پرداخت. وی هدف شهدا را هدفی مقدس که در جهت اعتلای کلمة الله است بیان کرد و انگیزه ی اینکه آنان جان خود  را در طبق اخلاص قرار دادند حفظ نوامیس مسلمین و دفاع از کیان اسلام بیان کرد.
جوکار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بیان خاطرات جبهه و عملیات های مختلف پرداخت و گفت دشمن با همه ی ابزار های خودش میخواهد با جریان حق مبارزه کند و وظیفه ی ماست تا در سایه ی بصیرت بتوانیم تحلیل مناسبی از جریان حق و باطل داشته باشیم. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بیان شاخه های دشمن شناسی پرداخت و مهمترین آن را بصیرت دانست.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به بیان شخصیت شهدا پرداخت و گفت خداوند بر گردن شهدا مدال افتخار انداخته است و این مدال به همراه شهدا در برزخ و روز قیامت خواهد بود. وی با بیان اینکه شهدا را خدا برگزیده و ایشان یاران بدر و احد هستند تاکید کرد هرکس یک گوشه ای از مقام شهدا را بفهمد یا حس کند باید حسرت بخورد.
در پایان مداح اهل بیت حاج مجتبی رمضانی و دکتر سعید عزیزی از مداحان و مجریان کشوری به بیان خاطرات شهدا پرداخته و با نوای گرم و شهدایی  خود دلهای خسته مردم را به یاد شهدا زنده کردند.
درکنار یادمان شهدای بخش زارچ نمایشگاه آثار هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای آن و همچنین صحنه هایی گویا از احوالات و چگونگی آن دفاع به نمایش گذاشته شده بود.      
 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا