نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی استان یزد روز گذشته در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد و دبیر شورای هماهنگی آموزش عالی استان در این مراسم با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسات  گفت: ما این جلسات را به منظور هماهنگی و همگرایی دانشگاه ها و همچنین جلوگیری از موازی کاری برگزار می کنیم.

وی افزود: تا خودمان در استان به فکر نباشیم، کسی نیز به فکر ما نخواهد بود و باور داریم که باید برای ارتقای آموزش عالی استان یزد با جلوگیری از موازی کاری به فکر ارتقا باشیم.

رییس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: اگر استان یزد به داشتن مرکز آموزش عالی مناسب معروف و شناخته شود، دانشجویان نیز از استانهای دیگر نیز جذب خواهند شد.

دکتر اولیاء خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی ما باید به اجماعی برای برنامه توسعه آموزش عالی برسیم تا بتوان راهکار خوبی برای ارتقای استان در سطح کشور ارایه دهیم و در جهت پیشرفت گام برداریم.

وی گفت: ما باید در استان یزد مزیتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم از شهرهای دیگر نیز دانشجو جذب کنیم و پس از جمع بندی، پیشنهادهای خود را به مسؤولان استان ارایه کنیم.

دکتر امینی، رییس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به نبود سیاست های بلند مدت بسیاری از دانشگاه های ما نیز با مشکل روبرو هستند ولی امیدواریم با همکاری روسای دانشگاه ها این مشکلات کاهش پیدا کند.

وی افزود: امسال هفدهمین سال تاسیس دانشگاه پیام نور است و این دانشگاه با جدیت به دنبال کیفی سازی فعالیت هاست.

رییس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: ما از سامانه های متنوعی در زمینه های آموزش و پژوهش استفاده کرده ایم و تقویت ارتباط با صنعت را در دستورکار خود قرار داده ایم.

دکتر امینی گفت: برگزاری اردوهای جهادی، قران و عترت، اخذ مجوز نشریات، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان، تاسیس پژوهشکده نانو و اخذ مجوز نانو از ریاست جمهوری از جمله فعالیت های ماست که بسیاری از برنامه های فرهنگی و دانشجویی دیگر را نیز در برنامه های خود داریم.

وی در پایان گفت: تعامل بین اموزشکده‌ها و راه های افزایش درآمدها، استفاده بهینه از آزمایشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی علمی و اداری برای بهبود عملکردها، فعالیت های فرهنگی بزرگ و مشترک، طرح های پژوهشی مشترک برای حل مشکلات استان، تجلیل از محققان برجسته به صورت مشترک از جمله خواسته های ما در این جلسات است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی یزد نیز در این مراسم با اشاره به کاربردی بودن دروس و رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی گفت: ما در این دانشگاه اغلب رشته ها را بر اساس تقاضا ایجاد نموده ایم.

وی افزود: در حال حاضر در استان یزد 25 مرکز علمی کاربردی وجود دارد که بیشتر آنها در بستر ادارات دولتی و سیستم های تولیدی و اجتماعی هستند که در این قالب  12462 دانشجو مشغول به تحصیل هستند و در ترم جاری 2400 دانشجوی کاردانی، کارشناسی و یک رشته کاشناسی ارشد جدید پذیرش شده است.

دکتر صدرا ابرقویی گفت: اغلب رشته های این دانشگاه تقاضا محور است و براساس تقاضای جامعه و صنعت ایجاد شده است.

خبرنگار: میررحیمی

تصاویر: سلیمانی

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا