در پنجمین کنفرانس بین المللی علوم و فناوری نانو که روز گذشته در دانشگاه تربیت مدرس با حضور بیش از 800 پژوهشگر حوزه نانو برگزار شد، مقاله دانشجوی کارشناسی ارشد گروه پژوهشی فوتونیک دانشگاه یزد به عنوان یکی از دو مقاله برتر شناخته شد.

دکتر عباس بهجت عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: در این کنفرانس حدود صد مقاله شفاهی و بیش از یکهزار مقاله به صورت پوستر  در زمینه­های مختلف نانو شیمی، نانو مواد، نانو بیولوژی، نانو داروها، نانو فیزیک و الکترونیک، و نانو محاسبات ارائه شد. مقاله علی کریمی زارچی و همکاران وی از دانشجویان گروه پژوهشی فوتونیک دانشکده فیزیک و به راهنمایی دکتر عباس بهجت به عنوان یکی از دو مقاله برتر در زمینه نانو فیزیک و یکی از شانزده مقاله برتر کنفرانس برگزیده شد. همچنین در مراسم اختتامیه کنفرانس از سوی دبیرخانه این کنفرانس و دبیر انجمن نانو فناوری ایران لوح سپاس به همراه جایزه ویژه به وی اعطا شد.

دکتر بهجت با اشاره به اینکه پژوهشگران دانشگاه یزد در این کنفرانس بین المللی 7 مقاله ارایه کردند افزود: 5 مقاله ارائه شده حاصل دستاوردهای گروه پژوهشی فوتونیک مرکز تحقیقات مهندسی دانشگاه مستقر در دانشکده فیزیک و دو مقاله دیگر از سوی گروه شیمی ارایه شد.

وی تصریح کرد: فعالیت پژوهشگران گروه پژوهشی فوتونیک دانشکده فیزیک بر روی طراحی و ساخت سلول های خورشیدی نانو ساختار نسل سوم  متمرکز شده است و همکاران دانشگاهی برای اطلاع بیشتر از فعالیت و دستاوردهای این گروه می­توانند به لینک زیر مراجعه فرمایند. http://prg.yazd.ac.ir










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا