شركت توزيع نيروي برق استان يزد از ميان شركت هاي توزيع برق سراسركشور ، رتبه دوم ارزيابي عملكرد سال 92 را از آن خود كرد.

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد مهندس محمدرضا صحتي ، مديرعامل اين شركت در سخناني با ابراز خرسندي از كسب مقام دوم در اين ارزيابي اظهار داشت : پيشتاز بودن در خدمات الكترونيك ،  كاهش مراجعات مردمي و امكان دسترسي راحت وسريع خدمات ،را از شاخص هاي مهم اين شركت در زمينه دولت الكترونيك است.

وي به فرآيندمحور بودن كارها و سيستمي شدن فعاليت هاي در سازمان اشاره داشت و افزود: استفاده از سيستمهاي مكانيزه جامع مالي ، مشتركين و بهره برداري ،‌ سامانه متمركز اطلاع رساني و پرداخت الكترونيك قبوض كارآيي و سرعت را ارتقاء داده و  منجر به تامين رضايت مشتركين شده است .

 مهندس صحتي به واگذاري خدمات شركت به بيش از 80 دفتر خدمات پيشخوان دولت در سطح استان اشاره داشت و خاطرنشان كرد:  استقرار زیر ساختهای پرداخت غير حضوري قبوض ، موجب شد تا در حال حاضر 80 درصد از مشتركين استان يزد به اين سمت گرايش داشته باشند.

اين مقام مسئول به  پاسخگويي مكانيزه به شكايات و درخواستها و كاهش سرانه و زمان پاسخگويي اذعان داشت و يادآور شد: مكانيزه شدن فرآيندها ،‌زمان و نحوه پاسخگويي را بسيار ارتقاء داده و دريافت و پيگيري درخواستها و شكايات از طريق نرم افزار به صورت كاملا الكترونيكي و از طريق پيامك به مشتركين ارسال مي شود.

مهندس صحتي با بيان اينكه سيستم مديريت ارتباط با مشتريان ، براي نخستين بار در مجموعه وزارت نيرو توسط ااين شركت پياده سازي شده است متذكر شد:  در سيستم مدیریت ارتباط با مشتری يا همان CRM ، علاوه بر بررسی و تجزیه و تحلیل نيازهاي مشتركين ،  ايده ها وديدگاههاي آنان در برنامه ريزي هاي سازمان لحاظ خواهد شد.

وي به ارتقاء درجه شركت به (الف+) در حوزه توسعه منابع انساني اشاره داشت و گفت:  طراحي ، استقرار و اجراي كامل نظام مديريت عملكرد  وتدوین برنامه استراتژیک شرکت شامل چشم انداز، نقشه استراتژی و هدف‌گذاری شاخصها در برنامه هاي اين شركت قرار دارد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد در بخش ديگري از سخنانش ، فعاليت هاي حوزه مديريت مصرف را تشريح كرد و در اين باره گفت :  جلب مشاركت مشتركين صنعتي و كشاورزي در برنامه هاي مديريت پيك بار ، برگزاري همايش تجليل از بانوان برگزيده استان در شش سال متوالي و برپايي سمينارها متعدد براي مديران انرژي صنايع، مدارس ،معلمان از جمله اين فعاليت ها است.

 وي به فعاليت هاي انجام شده در حوزه كاهش تلفات شبكه  اشاره داشت و خاطرنشان كرد: بهره گيري از ترانسهاي كوچك ،  كاهش طول فيدرهاي فشار ضعيف ، تعديل بار فيدرهاي فشار ضعيف و پستهاي توزيع  ، شناسايي و رفع اتصالات سست  ، بررسي و اصلاح سيستم زمين   در كاهش تلفات موثر واقع شده است.

مهندس صحتي تبديل شبكه هاي هوايي مسي  به كابل خودنگهدار  براي كاهش سرقت شبكه و تلفات را از شاخص هاي حوزه بهره برداري برشمرد و گفت : در حال حاضر افزون بريك ميليون و 232 متر شبكه با هزينه اي بالغ بر 173 هزار ميليون ريال به كابل خودنگهدار تبديل شده و  يك ميليون 773 متر شبكه ديگر در دست اجرا است.

 وي مكانيزه كردن و اتوماسيون اطلاعات شبكه هاي توزيع با هدف دسترسي سريع به محل عيب ، مديريت وضعيت شبكه ها،  كاهش نرخ خاموشي و درنتيجه افزايش رضايت مردمي را  از ديگر اقدامات حوزه بهره برداري و نگهداري از شبكه ها برشمرد.

مهندس صحتي تاكيد كرد:  ارتقاء سرويس شبكه به روش خط گرم  براي رسيدن به ميزان خاموشي ناچيز و و افزايش پايداري شبكه از برنامه هاي اصلي سازمان به شمار مي رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا