پیرو تفاهم نامه منعقد شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و صندوق مهر امام رضا (ع) جلسه استانی با رئیس صندوق مهر امام رضا (ع) در خصوص این تفاهم نامه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی این جلسه جهت بررسی شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه اعطای تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای حمایت از تولید انبوه و اشتغال پایدار در زمینه صنایع دستی و صنعت گردشگری توسط بخش خصوصی برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد صنایع دستی را هویت ملی یک کشور دانست و افزود : این تفاهم نامه در تیر ماه سال جاری با موضوع حمایت از تولید انبوه و توسعه اشتغال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به منظور راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور خصوصاً در مناطق روستایی و محیط های خانگی و در چارچوب پشتیبان، خوشه ها، شبکه ها و زنجیره های تولید، بسته بندی و توزیع با رویکرد صادرات گرا منعقد گردید.

مهندس شرافت اظهار کرد: در این جلسه مقرر گردید اعتباری بالغ بر یازده میلیارد ریال توسط صندوق مهر امام رضا (ع) به صنعتگران صنایع دستی اعطا گردد که 30% از این اعتبار به بخش خوداشتغالی، 30% بخش پشتیبان و 40% به بخش کارفرمایی تخصیص داده شد.

شایان ذکر است ایجاد بازارچه های صنایع دستی جهت فروش بیشتر تولیدات و احداث یا تجهیز مکانهایی برای نمایش تولیدات و معرفی رشته های مختلف صنایع دستی به گردشگران داخلی و خارجی نیز از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا