معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: تا حد امكان بايد گستره مخاطبين حاضر در سي و هفتمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم استان را افزايش دهيم و افراد جديدي كه نيازمند بهره گيري از قرآن هستند حضور داشته باشند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمد علي طالبي" روز سه شنبه 6 آبان ماه در جلسه هماهنگي برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم استان ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، اظهار داشت: اهميت قرآن و جايگاه اين كتاب آسماني بر همگان واقف است.
وي بيان كرد: ما مسئولان كارگزار قرآن هستيم و نظام جمهوري اسلامي يك نظام قرآني است.
طالبي ادامه داد: در آياتي كه در ابتداي جلسه تلاوت شد اشاره اي به فريضه امر به معروف و نهي از منكر شده بود كه در ساري و جاري كردن اين امر قرآني بايد تلاش كنيم.
وي افزود: شايد مسابقات متعددي در سطح استان و كشور برگزار شود ولي آن چيزي كه اهميت دارد رفتار و منش افراد است كه بايد در اين خصوص اقدام لازم صورت گيرد و اين امر در زندگي، روابط اجتماعي و مسئوليت هاي هر فرد به مرحله عمل درآيد.
طالبي ضمن تاكيد بر تعامل دستگاه هاي اجرايي مرتبط در برگزاري اين مسابقات قرآني در استان، گفت: در برگزاري برنامه هاي مذهبي و فرهنگي بايد نوع مخاطبين مورد توجه ويژه قرار گيرند و خوشبختانه در برگزاري اين همايش اين مهم در نظر گرفته شده است.
وي تاكيد كرد: تا حد امكان بايد گستره مخاطبين حاضر در همايش را افزايش دهيم و افراد جديدي كه نيازمند بهره گيري از قرآن هستند حضور داشته باشند.
طالبي همچنين بر برگزاري مراسم افتتاحيه و اختتاميه توسط تشكل هاي قرآني و هيات هاي عزاداري تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: ابلاغ به فرمانداران براي حضور فعالان قرآني هر شهرستان در مسابقات نيز صورت خواهد گرفت.
طالبي گفت: قرآن نبايد به مساجد و حسينيه ها و اماكن مذهبي محدود شود و بايد از قاريان بين المللي و كشوري در مراسمات استفاده شود كه باعث نزديكي دل ها مي شود.
وي در پايان خواستار استفاده از ظرفيت قاريان برجسته استان در برنامه هاي رسمي در سطح استان شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا