مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:همزمان با هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر تمبر یادبود این هفته با پیام تذکر لسانی، پیام مهربانی و وظیفه همگانی منشر می شود.

علی غیاثی ندوشن طی نشستی با اعلام این خبرافزود: در راستای بزرگداشت این هفته برنامه های متنوعی از سوی معاونت فرهنگی این ستاد برنامه ریزی شده است.
معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به فضا سازی مناسب استان به مناسبت این هفته افزود: با همکاری و پیگیری روابط عمومی ستاد احیای استان فعالیت های تبلیغی با موضوع فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف انجام شده است.
غیاثی ندوشن چاپ و توزیع ویژه نامه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و اظهار داشت: این ویژه نامه شامل بیانیه حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و بیانیه دکتر جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص هفته احیاء، معرفی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و محل استقرار ستادهای احیای در استان، مطالبی از قرآن و سنت در مورد دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مسابقه دو فرمان الهی برای امت برتر می باشد.
وی تصریح کرد: این ویژه نامه با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجدو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد چاپ و توزیع شده است.
غیاثی ندوشن، برگزاری جلسات تفسیر آیات امر به معروف و نهی از منکر با تفسیر استاد شایق، هماهنگی با صدا و سیمای استان جهت پخش هر شب یک برنامه با موضوع فریضتین و با حضور مسئولان ستاد احیا و کارشناسان برجسته استان وتهیه و پخش هر شب یک گزارش از وضعیت احیای فریضتین در شهرستان های استان با همکاری صدا و سیما را از دیگر برنامه های این معاونت اعلام کرد.
معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان یزد بر لزوم آموزش امر به معروف و نهی از منکر به عموم مردم به خصوص قشر جوان و نوجوان جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا آموزش سریع این دو فریضه از طریق نصب بسته های نمایشگاهی در مساجد، مراکز پر رفت و آمد و محل های برگزاری نماز جمعه در دستور کار معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قرار گرفته است.
 مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: تاکنون سه نمایشگاه با این هدف با عنوان فریضه فراموش شده در گلزار شهدای خلدبرین، محل های برگزاری نماز جمعه و مسجد روضه محمدیه پایگاه انقلاب در استان دایر شده است.
وی طراحی و انتشار تمبر هفته احیای استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: این تمبر با پیام تذکر لسانی، پیام مهربانی، وظیفه همگانی با همکاری اداره پست استان آماده شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ارسال پیامک و اختصاص محل مناسب در جراید استان و شهرستان ها و انتشار مطالب مرتبط با فریضتین از دیگر اقدامات این معاونت در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا