در نشست اخیر شورای دانشگاه یزد مقرر شد رؤسای دانشکده‌های دوازده‌گانه این دانشگاه به منظور مطالعه رشته‌های جدید مورد نیاز جامعه و پی‌گیری امور مربوط به راه اندازی رشته های پیشنهادی، افرادی را تعیین کنند به نحوی که قبل از کنکور سال آینده مراحل تصویب رشته‌ها انجام شده باشد.

در این نشست که با حضور اعضا و همچنین محمد رجبی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و سردار فضلی مسؤول پی‌گیری درس آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس از سوی این بنیاد، برگزار شد، موضوع ارایه این درس در دانشگاه یزد مطرح و درباره آن  بحث و تبادل نظر شد. همچنین معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی را از ارتقای چشمگیر جذب نخبگان به دانشگاه یزد در کنکور سراسری امسال ارایه‌کرد.

برخی از مسایل آموزشی و پژوهشی دانشگاه از دیگر مواردی بود که اعضای جلسه درباره آن به بحث و تبادل نظر پرداختند و طی آن بر ضرورت جدیت و مسؤولیت پذیری افراد تأکید شد.

در این نشست موضوع اعطای دکترای افتخاری دانشگاه یزد به خانم پروفسور شریل الیزابت پرگر ریاضیدان استرالیایی از سوی دانشکده ریاضی مطرح شد و پس از توضیحات آقای دکتر محمدعلی ایرانمنش، مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

همچنین مقرر شد کمیته‌ای ویژه از سوی معاونت پژوهشی و فنآوری دانشگاه مأمور شود امور ساماندهی به تعاملات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه و تدوین آیین نامه ای جامع برای استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی را به انجام رساند.

در ادامه، سیاست دانشگاه درخصوص کاهش تعداد دانشجویان نوبت دوم در مقطع کارشناسی مطرح و مقررشد این موضوع در شورای آموزشی مطرح و در پذیرش دانشجویان در سال‌های آینده مدنظر قرار گیرد.

در همین نشست مقررشد رؤسای دانشکده‌ها به منظور استفاده از مزایای پیوست آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی برای جذب اعضای هیأت علمی وابسته، با شناسایی و معرفی اعضای هیأت علمی فعال و برجسته داخل و خارج از کشور از آنان برای همکاری به عنوان عضو هیأت علمی وابسته دعوت کنند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا