مراسم گرامیداشت دهه ریاضیات با حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده ریاضی در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

دکتر سید ابوالفضل شاهزاده فاضلی، رییس دانشکده ریاضی دانشگاه یزد در این مراسم با بیان اهمیت و لزوم نامگذاری دهه ریاضیات گفت: در این ده روز ضمن حمایت از دانشجویان این رشته باید زمینه های به عینیت رسیدن اندیشه های ناب را در این رشته فراهم کرد و کمک کرد تا ریاضیات به متن زندگی افراد وارد شود ذهنیت ها راجع به اینکه ریاضی فقط فرمول است تغییر کند، تفکر منطقی در جامعه نهادینه شود و نگاه منفی به ریاضی حذف شود که فرهنگسازی در این مورد نیازمند برنامه ریزی دقیق و پیگیرانه است.

وی همچنین در خصوص پیشینه رشته ریاضی در دانشگاه یزد گفت: رشته ریاضی ابتدا در دانشسرای عالی و قبل از انقلاب اسلامی با عنوان دبیری ریاضی در یزد تاسیس شد و پس از ادغام تربیت معلم با دانشگاه یزد در سال 1370 این رشته با گرایش های متنوع در دانشگاه یزد ایجاد و در حال حاضر هم با رشد چشمگیر این رشته در دانشگاه یزد شاهد گرایش های زیادی در مقاطع مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه هستیم.

وی  در خصوص تعداد پذیرش دانشجو سال جاری در این دانشکده گفت: سال جاری در مقطع کارشناسی 162 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد 84 و 34 دانشجو در مقطع دکتری پذیرش شدند که این آمار رشد خوبی را در این رشته نشان می دهد.

در ادامه این مراسم تنی چند از اعضای هیأت علمی و مسؤولان دانشکده به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه تحصیل در این رشته و علوم تخصصی مرتبط با آن پرداختند.

خبرنگار: زینب زارع

تصاویر: فاطمه تیو










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا