معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: آمار استان يزد از نظر رشد تصادفات بسيار سريع و سوال برانگيز است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد رضا سيد حسيني" روز سه شنبه 6 آبان ماه در جلسه شوراي ترافيك استان ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، اظهار داشت: آمار استان يزد از نظر رشد تصادفات بسيار سريع و سوال برانگيز است.
وي افزود: وقتي كه احساس شود كسي مقصر است تعامل جاي خود را به تقابل مي دهد، بنابراين بايد به دنبال راه حل مناسب باشيم.
سيد حسيني تصريح كرد: شوراي شهر و شوراي ترافيك قانون را مي دانند و در چارچوب آن عمل خواهند كرد، از اين رو، اگر مصوبه شوراي ترافيك بايد توسط شوراي شهر قبول شود و يا اگر لازم است مصوبات شوراي ترافيك در جلسات شوراي شهر از آن دفاع شود همان را دنبال خواهيم نمود.
وي در ادامه خاطر نشان ساخت: تجزيه و تحليل مكان حوادث در يزد نشان مي دهد كه اكثر تصادفات در بلوارها اتفاق مي افتد.
اين مقام مسئول ادامه داد: سرعت وسايل نقليه در بلوارها بالا رفته و كنترل سرعت لازم اتفاق نمي افتد كه بايد در خصوص اين امر اقدامات لازم صورت پذيرد.
وي تاكيد كرد: تصادفات منجر به فوت در داخل شهر بايد با همكاري شهرداري يزد و راهنمايي و رانندگي مرتفع گردد.
معاون استاندار با اشاره به اينكه استان يزد رتبه اول رشد تصادفات را به خود اختصاص داده است، بيان كرد: بايد با برخي ماشين هاي متخلف به صورت جدي توسط راهنمايي و رانندگي برخورد كرد تا اثر گذاري لازم در كاهش تصادفات اتفاق بيافتد.
سيد حسيني در پايان سخنان خود خواستار تدوين برنامه كوتاه مدت كاهش تصادفات رانندگي با همكاري شهرداري يزد، نيروي پليس و دفتر فني استانداري شد و تصريح كرد: بودجه لازم در اجراي برنامه كوتاه مدت را تامين مي كنيم، جان مردم در اولويت هر كار ديگري است.
گفتني است كل متوفيان سال جاري در استان 110 نفر بودند كه 44 نفر داخل شهر و 66 نفر خارج شهر مي باشند و ميزان رشد متوفيان تصادفات رانندگي در 5 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته با 16 و سه دهم درصد رشد مواجه بوده است.
در اين جلسه گزارشي از آمار تصادفات در ساير استان ها و  علل رشد تصادفات در استان يزد ارائه شد و همچنين بحث و تبادل نظر پيرامون نقش دستگاه هاي اجرايي مرتبط در كاهش تصادفات صورت گرفت.
لازم به ذكر است در بخش پاياني جلسه گزارشي از برنامه ها و سياست هاي دهه ايمني راهها و مسئوليت هاي ما كه از 14 الي 25 ابان ماه در نظر گرفته شده است مطرح شد و به مواردي همچون اينكه محورهاي يزد – مهريز و بالعكس داراي بيشترين لغزندگي و محورهاي نائين – اردكان، دهشير – تفت و مروست از پر خطر ترين محورهاي استان هستند، عنوان گشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا