اعضای شورای نظارت مراکز اموزش عالی استان یزد با هدف تشریح نظارت استانی و ساختار و روند آن  در دانشگاه ها روز گذشته در دانشگاه یزد گرد هم آمدند.

مسؤول کارگروه هیأت نظارت استان یزد با اعلام این خبر گفت: محورهای این مراسم شامل ساختار نظارت مراکز اموزش عالی، اهداف هیات های نظارت، انتظارات از هیات های نظارت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و بررسی برنامه بازدید از مراکز است.

دکتر عیسی محمودی افزود: نظارت و ارزیابی اموزش عالی از ساختاری تشکیل شده است که شامل وزیر، شورای  عالی نظارت اموزش عالی، مرکز نظارت و ارزیابی است که آنها نیز به گروه های مختلف تقسیم می‌شود و فعالیت های خود را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد :‌ نظارت و ارزیابی اموزش عالی از ساختاری تشکیل شده است که شامل وزیر، شورای  عالی نظارت
اموزش عالی، مرکز نظارت و ارزیابی است که آنها نیز به گروه های مختلف تقسیم می‌شود و فعالیت های خود را انجام می دهند.
دکتر محمودی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر هیات نظارت استانی از دفتر ارزیابی دانشگاه یزد جدا نیست ولی در دانشگاه های بزرگ کشور این امر صورت گرفته است که آنها را در تصمیم گیری مستقل نموده است.

وی بیان کرد: اهداف هیات های استانی شامل اجرای مصوبات شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی، کمک به انجام نظارت و ارزیابی کلیه موسسات آموزش عالی استان، ایجاد هماهنگی و ارتباط با موسسات آموزش عالی استان و ارائه گزارش های مستمر از میزان موفقیت مراکز اموزش عالی و رتبه بندی آنها و ترویج فرهنگ ارزیابی در استان است.
مسؤول کارگروه هیات نظارت استان یزد خاطرنشان کرد:‌ هیات های استانی در قالب بازدیدهای خود از مراکز آموزش عالی، مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دهند.
وی بیان کرد: نظارت بر مقوله فرهنگ، نهادینه سازی فرهنگ نظارت و ارزیابی، نظارت به منظور حمایت و توانمندسازی، تعامل با موسسات، توجه ویژه به دوره های تحصیلات تکمیلی از انتظارات ما از هیات های نظارت استانی است.

 دکتر محمودی افزود: با توجه به اینکه 63 موسسه اموزش عالی در استان یزد داریم باید نظارت مستقیم بر عملکردها صورت گیرد تا ارتقای سطع علمی این مراکز را داشته باشیم.
وی ادامه داد:‌  اگرچه در حال حاضر ما اجازه ورود به بحث مالی در دانشگاه آزاد نداریم ولی در حوزه های دیگر ما حضور داریم. مسؤول کارگروه هیات نظارت استان یزد بیان کرد: در دانشگاه آزاد نسبت استاد و دانشجو بسیار نامطلوب است و باید به آن توجه شود.

خبرنگار: سید ضیا میررحیمی

تصاویر:فاطمه تیو










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا