نشست هیات اعزامی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری متشکل از دکتر برندک، عضو هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر زارع نهندی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر محمد زاده دبیر کمیته تخصصی علوم پایه و علوم انسانی، ورمزیار کارشناس قطب های علمی علوم پایه و علوم انسانی و فرزعلیان معاون مرکز مطالعات و همکاری علمی و بین المللی، در دانشکده ریاضی با حضور چهار تن از اعضای این قطب، دکتر بزرگ، دکتر دواز، دکتر مظاهری و دکتر سیدمهدی کرباسی برگزار شد.

 دکتر کرباسی، مدیر قطب علمی سامانه های هوشمند دانشگاه، هدف هیات اعزامی  از بازدید قطب را آمایش پژوهش های انجام شده و انتظاراتی که از این قطب می رود بیان کرد و افزود: در این نشست  دکتر بزرگ گزارشی از عملکرد قطب طی سه سال گذشته با ارایه فهرست مقالات چاپ شده از سوی اعضای قطب ارایه کرد.

وی افزود: دکتر محمد زاده در این نشست اظهار داشت هیچ کدام از مقالات چاپ شده در راستای اهداف قطب علمی سامانه‌های مقاوم هوشمند نیست و اصولا انتظار بر این است که طرح پژوهشی تعریف شود که با اهداف قطب علمی سامانه‌های مقاوم هوشمند مطابقت داشته باشد و همچنین با همکاری همه اعضا یا بیشتر اعضا باشد. دکتر محمدزاده همچنین توصیه کرد که برای طرح های پژوهشی بزرگ با صنایع و ارگان های دیگر تماس گرفته شود و بودجه لازم از طریق جلب حمایت مالی دیگر سازمان ها دریافت شود.

همچنین دکتر حسینی و دکتر المدرسی معاونان اداری مالی و پژوهش و فنآوری دانشگاه در این نشست حضور یافتند و هریک گزارشی در رابطه با حوزه خود و قطب ارایه کردند. سپس هیات اعزامی از آزمایشگاه مکاترونیک دانشکده مکانیک بازدید کردند. دکتر بزرگ در خصوص دستگاه هایی که برای تجهیز این آزمایشگاه از بودجه قطب خریداری شده است توضیحاتی ارائه داد.

در این بازدید دکتر محمدزاده، با تجلیل از این اقدام دکتر بزرگ، پیشنهاد کرد از همکاری اعضای هیات علمی که عضو قطب نیستند ولی می توانند در پیشبرد اهداف قطب موثر باشند و همچنین دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی نیز استفاده شود.

شایان ذکر است دکتر محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه و دکتر جلیل شاهی مشاورعالی رییس دانشگاه با حضور در مهمانسرای دانشگاه با این هیات دیدار کردند. در این دیدار دکتر دهقان رییس دانشگاه رفسنجان نیز حضور داشت.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا