مسئولان بادرایت ، کارهای سخت را آسان می کنند / انتقاد سازنده باعث رشدمجموعه می شود

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، نشست مشترک روسای ادارات ، گروهها وکارشناس مسئولان اداره کل آموزش وپرورش استان با حضور مدیرکل و معاون پشتیبانی درمحل سالن شهید ساداتی برگزارشد.


                              

مدیرکل آموزش وپرورش : مسئولان بادرایت کارهای سخت را آسان می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش دراین نشست با مرور سیاست ها و وضعیت اداری و مالی آموزش و پرورش گفت : دیدگاه وزیر آموزش وپرورش یک دیدگاه معلمی است و این دیدگاه باید درتمامی سطوح آموزش و پرورش گسترش یابد.

احمد شیرزاد اهمیت روابط انسانی در نظام اداری وآموزشی دستگاه تعلیم وتربیت را خاطرنشان کرد و افزود :60 درصد یک کار روابط انسانی و 40 درصد بقیه به تخصص مرتبط می شود.

وی روسای ادرات رابه ارتباط موثر با  ارباب رجوع توصیه کرد و از آنان خواست به حرف دل ارباب رجوع گوش فرادهند و باهمدلی و همراهی درراستای انجام وظیفه تلاش نمایند.

ایشان با یادآوری محدودیت منابع بر لزوم اولویت بندی امور تاکید کرد و افزود: وقتی مدیران با وضعیت و مشکلات موجود آشنا باشند امور  مهم تر را دراولویت قرارمی دهند.

شیرزاد درپایان روسا را به فراهم کردن زمینه برای تسهیل کردن امور توصیه کرد و افزود از ویژگی های مسئولان با درایت این است که کارهای سخت را آسان می کنند .

                                                                                        

معاون پشتیبانی و توسعه منابع: انتقاد سازنده باعث رشدآموزش وپرورش می شود

در این نشست معاون پشتیبانی وتوسعه منابع نیز با تاکیدبر ضرورت بهره مندی از  مشارکت و خرد جمعی اظهار داشت : مسیر جدائی و خودرأیی درتصمیم گیری مذموم است و تصمیمات سازنده همواره با مشارکت و بهره مندی از خرد جمعی محقق می شود.

"علی دهقان بهابادی " تقویت سیستم ها و روش ها درآموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود :مسیر عدم تمرکز درتصمیم گیری این است که با تفویض اختیار به واحدها و کارشناسان زمینه ارتقای مجموعه را فراهم کنیم.

وی مسیر تمرکز درنظارت را نیز یادآورشد و افزود این نظارت بالادستی است که تصمیمات ورفتارها را در نظام اداری قوام و انسجام می بخشد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع نظارت برتغییر ازجمله تغییر درنظارت ، تغییر درفتار ، تغییر درشرایط و تغییر همراه با راهنمائی وارشاد تاکید کرد وافزود وقتی ما به تعهد خود نسبت به مردم ونسبت به سازمان عمل کنیم وظایف خود را به نحو مطلوب انجام داده ایم.

"دهقان "خلاقیت و پویائی را از ویژگی هایی یک سازمان موفق ذکرکرد و با ناپسند خواندن روز مرگی افزود: باید با تفکر خلاق و زاینده به جنگ ایستائی برویم و همیشه مد نظر داشته باشیم که خلاقیت و پویائی " آری " ایستائی و رکود " هرگز ".

وی با یادآوری این نکته که همه باید درتصمیمات سازمانی به یک نگاه مشترک، اقدام مشترک، تفاهم وتوافق برسند تصریح کردحرکت های جزیریه ای در آموزش وپرورش جایی ندارد.

"ایشان"  اصل تعلق سازمانی را خاطرنشان کرد و افزود تقویت تعلق سازمانی باعث می شود ما در طرح ها ، برنامه ها و فعالیت های خودبا بهره مندی از تصمیمات مشارکتی و ضمن اصلاح وبهبود روش ها و سیستم ها برای دستیابی اهداف سازمانی تلاش کنیم .

این مسئول رواج انتقاد سازنده را یک فرصت خواند و گفت : کسانی که انتقاد سازنده دارندرا تشویق کنید زیرا این انتقاد و ریز بینی آنها است که موجب رشد مجموعه می شود.

 

 

                             


                             

 
     









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا