تقارن زیبایی بود، همزمانی دریافت ابلاغ " مسئول امور خبر و رسانه " اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، با اولین روز ماه محرم . مکتب امام حسین(ع)،

مکتب مسئولیت پذیری اجتماعی و مجاهدت در راه عقیده صحیح مبتنی بر خیر و صلاح مردم است و این ابلاغ ها و حکم ها و مسئولیتها نیز، باید در همین راستا و بر همین مبنا باشد وگرنه پشیزی ارزش نخواهد داشت.

همه ما در این سرای سپنج، میهمانیم. گاه در قامت مسئول، کارمند، کارگر، فرمانروا، فرمانبردار، رییس، و... اما مهم آن است که بدانیم در هر پست و مقامی که هستیم، اولاً مردم را ولی نعمت و سرور و فرادست خود بدانیم و هر چه می کنیم در راستای خدمت صادقانه، بی منت و بی ریا برای آنها باشد و ثانیاً بپذیریم که مسئولیت را یا نباید پذیرفت و یا اگر می پذیریم باید در کمال راستی، درستی ، صلابت و با نهایت وجدان کاری آنرا اعمال کنیم.
برای این سمت، در متن این ابلاغیه، شرح وظایفی نیز نگاشته شده، از جمله" رسیدگی به امور اتاق خبر، رصد رسانه های مکتوب، مجازی و الکترونیک استان و برقراری فضای تعاملی با تمام رسانه ها، برگزاری نشست های خبری، تشکیل جلسات شورای اطلاع رسانی و پیگیری مصوبات آن، برقراری ارتباط مستمر با مرکز اطلاع رسانی دولت و اتاق خبر وزارت کشور و تشکل ها و اصناف رسانه ای در استان و دیگر امور مربوط با مباحث رسانه ای و اطلاع رسانی " اما مهمتر از آن این است که ما هر وظیفه ای را که می پذیریم و به ما محول می شود، درست، اصولی و خداپسندانه انجام دهیم.
همواره نیز بدانیم و آگاه باشیم که ما برای تصدی سمتی ، بهترین نبوده ایم، بلکه هستند کسانیکه قطع به یقین صلاحیت بیشتری از ما داشته اند اما یا به دلیل شناخته نشدن و یا به دلایل سازمانی و کاری، نتوانسته اند این سمت را عهده دار شوند ، اما باید بکوشیم که بهترین شویم و در این راه از خرد جمعی، مشورت اساتید و با تجربگان این عرصه بهره ببریم و خود را همواره شاگرد کوچک مکتب دانستن و آگاهی بدانیم و بپذیریم که همواره محتاجیم تا بیاموزیم.
خبر و رسانه، رابطه ای عمیق، حساس ، اثر گذار و تعیین کننده دارند به خصوص امروزه که خبر، در "لحظه" منتشر می شود و هر شهرند، یک رسانه است. پدیده نوین "شهروند خبرنگار" که مبتنی بر گسترش فضای رسانه ای و بهره گیری از پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز است، موید این نکته است که با دنیایی وسیع، متنوع، فراگیر، سریع و صد البته اثر گذار مواجهیم که باید در مواجهه با آن، آگاه، هوشیار، مجرب و مسلط باشیم و از تمام توان برای حرکت در این مسیر بهره ببریم.
خبررسانی مبتنی بر واقعیت ، رسالت سنگینی است که باید بدان پرداخت و آگاهی بخشی جامعه را در گرو آن تضمین نمود. به هیچ عنوان معتقد نیستم که خبر رسانی واقعی، سازمان را به چالش خواهد کشید بلکه آنچه موجب ضعف و حاشیه سازی برای سازمان می شود، پنهان کاری، قلب واقعیتها و انتشار اکاذیب و آمارهای مجعول برای فریب افکار عمومی است.
آنچه در خبر رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به عنوان یک اصل اساسی در سازمانی چون استانداری به عنوان نهاد مرجع تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان مطرح است، خبر رسانی صحیح، سریع و همه جانبه نگر همراه با ارائه تحلیل واقعی، مردم محور و مدبرانه است و این مهم سرلوحه کار اتاق خبر استانداری خواهد بود.
فکر میکنم خوب باشد که دوستان عزیزم به این آمار نگاهی بیاندازند تا به حجم کار و خروجی اتاق خبر استانداری، بهتر آگاه شوند. تنها در هفته گذشته، 61 عنوان خبری در طول 6 روز کاری از سوی همکاران عزیز و پرتلاشم در اتاق خبر استانداری یزد پوشش داده شده که این حجم از تولید محتوی و مطلب، بسیار قابل توجه و شایسته تقدیر است که از همین جا به همه همکارانم درود می فرستم و در برابر مجاهدت، صبوری و تلاش بی وقفه آنها سر تعظیم فرود می آورم.
و اما رسانه...
افتخارم این است که خواستگاه واقعی من رسانه است. از قریب 16 سال قبل که اولین مطلب خود را در یک رسانه مکتوب محلی در اردکان منتشر کردم تا به امروز که عضو بسیار کوچک و شاگرد نویسندگان و اساتید استان هستم، همواره با رسانه زیسته و در هوای آن نفس کشیده ام. 8 سال وبلاگ نویسی مستمر و نوشتن در رسانه های مکتوب و مجازی استان از سالهای 76 و 77 به این طرف، مرا مانوس با رسانه ها کرده است و خوب می دانم که کار در رسانه، حرکت بر لبه تیغ است. چه درارتباط با مردم و چه در ارتباط با نهادهای مسئول در حاکمیت چرا که رسانه، چگونه اندیشیدن را به مردم می آموزد و این ، موضوع کوچکی نیست.
مسئولیت جهت دهی به افکار عمومی، مسئولیتی سنگین، متعهدانه و الهی است که باید در طی این مسیر، تعهد، اخلاق، قانونمداری، تدبیر و رعایت مصالح عمومی همواره مد نظر ما باشد.
و خوشحالم که من بالا و پایین کار در رسانه را دیده ام و این مسیر را سالهاست که می پیمایم و با دغدغه ها، مشکلات، سختیها و فراز و فرود این عرصه خطیر آشنا هستم.
اجازه بدهید در این مجال، تشکر و قدردانی ویژه خود را اولاً به دوست و برادر عزیزم جناب آقای پاک طینت مدیر کل محترم روابط عمومی استانداری یزد تقدیم دارم که با اعتمادی که همواره به من داشتند و تفویض اختیاری که به این برادر کوچک نموده اند، میدان را برای انجام وظیفه مهیّا ساخته و مرا مرهون محبت خود نموده اند.
همچنین باید از همکاری، صمیمیت و محبت همه دوستان و همکاران ارجمندم در اداره کل روابط عمومی استانداری، به ویژه همکاران عزیزم در اتاق خبر تشکر و قدردانی نمایم که یار و یاور من در پیمودن این مسیر هستند.
و سپاس و قدردانی و عرض ادب و احترام من به پیشگاه همه اهالی شریف، نجیب، عزیز و پرتلاش رسانه و خبر استان – چه در فضای مجازی و چه در رسانه های مکتوب- که با کمترین امکانات، بیشترین تلاش را در جهت رسالت خطیر آگاهی بخشی و خبر رسانی در جامعه به انجام می رسانند .
و همینجا باید در برابر الطاف بی پایان همه دوستان عزیز و سروران ارجمندم اعم از معاونین محترم استاندار، مدیران محترم کل ستادی استانداری، فرمانداران ارجمند، معاونین محترم فرمانداران سراسر استان، بخشداران گرامی، مسئولین محترم دفاتر معاونتها و ادارات کل استانداری، کارشناسان و دوستان و همه همکاران عزیزم در استانداری یزد، زانوی ادب بر زمین بزنم و قدردان بزرگواری ایشان باشم.
و در این مسیر، بعد از خدا مدیون یک " انسان متعالی " هستم. مدیری که به من آموخت، میشود قدرت داشت، اما اخلاق گرا، نجیب، صبور و مردم دار بود و در عین حال با تیزبینی ، درایت و آینده نگری امور را به پیش برد.
این مسیر، مسیری نیست که بتوان به تنهایی در آن گام نهاد. باید با هم بود و حرف هم را شنید و فهمید و دل در گرو رفع مشکلات و پویایی و نشاط جامعه داشت و اخلاق را سرلوحه خویش قرار داد و از تلاطم ها و چالش ها و تنگناها نهراسید و با صلابت و اقتدار و توکل بر ذات باریتعالی به پیش رفت و خدا را همواره در همه امور در نظر داشت .
خدمت به ایران و ایرانی و نظام جمهوری اسلامی که تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و در چارچوب دولت تدبیر و امید ، راه پر صلابت خود را می پیماید ، افتخاریست که باید به خاطر آن شکرگزار درگاه باریتعالی بود.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
سید حسین پایدار اردکانی
مسئول اتاق خبر و رسانه استانداری یزد
4 آبانماه 1393



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا