مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد در نشست مشترک با معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان یزدگفت:بی سوادی باید به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود و برای آن چاره اندیشی گردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، مجید جوادیان زاده دراین نشست با بیان اینکه  سواد ابعاد مختلفی دارد که مبنای آن سوادخواندن و نوشتن است افزود: مناطقی که  سطح سواداولیه در آنجا پایین است سایر ابعاد سواد هم ضعیف است .

 وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در سوادآموزی استان  گفت : سوادآموزی از مهمترین اولویت های این اداره کل می باشد و باید برای اندک بی سواد باقیمانده استان هم برنامه ریزی شود تا  با برگزاری جشن باسوادی شاهد افتخاری دیگر برای استان  باشیم .

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد استفاده از پتانسیل سازمان های مردم نهاد و تشکیل سازمان های مردم نهاد با موضوع تخصصی سوادآموزی را راهگشا دانست و افزود:بی سوادی باید به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود وبرای آن چاره اندیشی گردد.

مرات امین الرعایا معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان نیزضمن ارائه گزارشی از وضعیت سواد استان و چالش های روبروی آن خواستار تهیه طرح هایی شد که به موجب آن ورود و خروج مهاجرین به استان اعم از ایرانی و اتباع شناسایی  گردد .

وی خواستار رصد مصوبات اخیر شورای پشتتیبانی سوادآموزی استان  از دفتر امور اجتماعی شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا