همایش تخصصی فرهنگ رانندگی، قانون گریزی و رانندگی تهاجمی روز گذشته با حضور دانشجویان، دانش آموزان و تنی چند از مسؤولان و صاحب نظران در دانشگاه یزد برگزار شد.

در این همایش که به همت گروه علوم تربیتی دانشگاه یزد و با همکاری ادارات کل دادگستری، راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد،سخنرانان به بیان ضرورت و اهمیت توجه به فرهنگ رانندگی و لزوم نهادینه سازی آن در جامعه به منظور در امان ماندن از پیامدهای ناگوار و آسیب های جبران ناپذیر آن پرداختند. دکتر محمد تقی جباری فر دبیر این همایش نیز با مثبت ارزیابی کردن نتایج آن، از همکاری همه دست اندرکاران برگزاری آن تشکر و قدردانی کرد.

پخش نماهنگ های مختلف مرتبط با فرهنگ ترافیک و شیوه صحیح رانندگی از دیگر بخش های این مراسم بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت. همچنین برگزاری نمایشگاهی از تصاویر مرتبط با فرهنگ رانندگی و بازدید دانش آموزان از فضاهای علمی و آموزشی دانشگاه یزد، از برنامه های جنبی این همایش بود.

شایان ذکر است فرهنگ نامناسب و ناهنجاری های موجود در عبور و مرور خودروها و عابران پیاده در معابر عمومی از دیرباز به عنوان یک مسأله مهم فرهنگی در کشورمان مطرح بوده و علاوه بر آن قانون گریزی و رانندگی تهاجمی نیز بر پیچیدگی ابعاد این مسأله افزوده است بنابراین اقدام گروه علوم تربیتی دانشگاه یزد به ویژه تلاش های دبیر این همایش، برای واکاوی علمی و تخصصی عوامل مؤثر در بروز این ناهنجاری ها و توجه دادن جامعه و قشر جوان به فرهنگ صحیح رانندگی درخور تحسین است.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا