مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد:مرحله اول اردوهای آماده سازي تیم مهارت کشور برای حضور در چهل و سومین مسابقات جهاني مهارت (برزیل – 2015) در 14 رشته از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، حبیب کارگر با اعلام این خبر بیان داشت: مرحله اول اردوهای آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهاني مهارت ( برزیل- 2015) با حضور مدال آوران دو دوره چهاردهمين و پانزدهمين مسابقات ملي مهارت برگزار می شود و طی فرایند برگزاری آزمونهای مهارتی و روانشناختی، از بین این مدال آوران، نفرات برتر اعزامی انتخاب می شوند.

     کارگر در خصوص رشته های انتخابی حضور در این دوره از مسابقات جهانی مهارت تصريح كرد: تیم مهارت جمهوری اسلامی ایران در 14 رشته: الکترونیک، تاسیسات الکتریکی، تهویه و تبرید، جواهرسازی، جوشکاری، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، رباتیک،  طراحی مهندسی مکانیک، طراحی وب،  فرز CNC، فناوری اتومبیل،  فناوری گرافیک، مدیریت سیستمهای تحت شبکه  و مکاترونیک در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت (برزیل – 2015) شرکت خواهند نمود.

     مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد بیان داشت: تعداد رقابت کنندگان مرحله اول اردوی آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 102 نفر که 53 نفر آنها از برگزیدگان پانزدهمین و 49 نفر آنها از برگزیدگان چهاردهمین مسابقات ملی مهارت است و از این تعداد 98 نفر مرد و 4 نفر زن هستند.

     وی بیان داشت: شاخص های انتخاب حرفه های شرکت در مسابقات جهانی مهارت  شامل: توانمندی برگزیدگان، روند حضور رشته در مسابقات جهانی مهارت و امکانات، تجهیزات و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در کشور است.

     مهندس کارگر افزود: اردوهای آماده سازی برگزیدگان شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت (برزیل – 2015) از تاریخ 17/8/1393 شروع شده است و دو نفر از نخبگان مهارتی یزدی در این اردو حضور دارند .

     مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد در ادامه با بیان اینکه اردوهای آماده سازی برگزیدگان شرکت مسابقات جهانی مهارت شامل 3 مرحله است افزود: مرحله اول اردوها به مدت 5 هفته  از تاريخ 17/8/93 شروع و پس از اتمام این مرحله از اردوها، از بين برگزيدگان حاضر  در نیمه دوم آذرماه سال جاری آزمون انتخابی برگزار می شود و حداکثر 50 درصد نفرات یا تیمهای برتر در این مرحله انتخاب می شوند.

     کارگر در ادامه بیان داشت: مرحله دوم اردوی آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت(برزیل- 2015)به مدت 4 هفته از تاریخ 20/9/93  شروع و در نیمه دوم  دی ماه سال جاری آزمون انتخابی برگزار و نفر یا تیم برتر در این مرحله انتخاب می شوند.

     وی افزود: مرحله سوم این اردوی آماده سازی نیز به مدت 6 هفته  از هفته دوم بهمن ماه سال جاری آغاز و آزمون انتخابی در نیمه اول اردیبهشت ماه 1394 برگزار می شود و در این مرحله،نفرات و رشته های برتر جهت اعزام  به مسابقات مذکور انتخاب می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا