استاندار یزد در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، مسایل عمده حوزه این وزارتخانه در استان را مطرح و پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سیدمحمد میرمحمدی " در دیدار با " علی آخوندی" وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید، که پیش از ظهر شنبه 24 آبانماه در این وزارتخانه انجام شد، ابتدا در خصوص احداث آزادراه نطنز، یزد، سیرجان بحث و تبادل نظر نمود.
پس از طرح این موضوع و بیان نقطه نظرات طرفین، مقرر شد تا پروژه احداث بزرگراه از دو طریق " برگزاری مناقصه عمومی جهت احداث آن" و سپس از طریق "جذب سرمایه گذاران علاقه مند برای سرمایه گذاری در این پروژه توسط استانداری" صورت پذیرد.
در ادامه این نشست موضوع قطعه زمین مربوط به پارک علم و فناوری یزد مطرح و مقرر شد حسب سوابق موجود ، مساعدت لازم توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص واگذاری بخشی از زمین به پارک علم و فناوری یزد که در تصرف این پارک می باشد بعمل آید.
در بخش دیگری از این دیدار، موارد مربوط به موضوع سند باز آفرینی بافت تاریخی یزد مطرح شد که وزیر راه و شهرسازی با صدور دستوری خطاب به" ایزدی" معاون وزارتخانه،خواستار برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی اصلاح بافت تاریخی یزد و اقدام لازم جهت اجرایی شدن این طرح و همچنین تشکیل شورای بافت تاریخی یزد شد.
 موضوع جابجایی پلیس راه یزد، مهریز و انتقال آن به جاده مهریز ، انار و نیز تکمیل پروژه ورودی شهر مهریز نیز از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود که مقرر شد پیرامون آن اقدامات مقتضی معمول گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا