مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: آسیب های اجتماعی در جامعه ی ما  شکل بسیار پیچیده ی به خود گرفته که پیشگیری از آنها را نیز پیچیده کرده است، بنابراین لازم است تعامل و هماهنگی با ارگان های دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت گیرد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،  " فخر السادات خامسی" صبح شنبه 24 آبان ماه از مرکز اورژانس اجتماعی با هدف هم اندیشی با سرپرست مرکز در زمینه ی بررسي کمیت و کیفیت آسیب های اجتماعی و چگونگی تعامل بین ارگان های دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بازدید نمود .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در ابتدای این بازدید طی نشستی با سرپرست مرکز از  وضعیت و مشکلات مشاوران و مددکاران مرکز اورژانس اجتماعی در زمینه ی خدمت رسانی به مددجویان و مراجعان و همچنین در رابطه با نحوه ی شناسایی این مرکز به مردم ، نحوه ی تعامل آنها با ارگان های دولتی و غیر دولتی ، چگونگی جذب افراد آسیب دیده و همچنین تعداد افراد مشغول به کار در این مرکز گزارشی اخذ کرد .
وی در ادامه جلسه با تاکید بر تشکبل گروه كاري زنان خانواده که با هدف سازماندهی نحوه ی  تعامل دستگاه ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی علیه زنان تشکیل می شود. اظهار داشت: از طریق تعامل و همکاری دستگاه ها می توان جدا از کاهش دادن هزینه ها در زمینه بهبود و کیفیت کار قدمی بزرگ برداشت .
خامسی افزود: جهت انسجام و تداوم هر کاری لازم است یکسری برنامه ریزی ، طرح و هماهنگی با دستگاه های مختلف صورت گیرد و در این خصوص ازسرپرست مرکز خواستار شد؛ تا طی یک طرح و برنامه ریزی مناسب، ارگانهای دولتی و غیر دولتی که در این زمینه می توانند کمک کار مرکز در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی علیه زنان باشند را شناسایی و طی گزارشی به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اعلام نماید. 
این مقام مسئول در پایان ادامه داد: آسیب های اجتماعی در جامعه ی ما  شکل بسیار پیچیده ی به خود گرفته که پیشگیری از آنها را نیز پیچیده کرده است، بنابراین لازم است تعامل و هماهنگی با ارگان های دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت گیرد.
دراین نشست " شمسی حق جو" سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی طی گزارش های به عمل آمده از این مرکز اظهار داشت: طی ارزیابی صورت گرفته از مرکز اورژانس اجتماعی در سال گذشته، ارگان اصلی که باید بیشتر از سایر ارگان ها به آن توجه داشت و همکاری آن را در جهت شناساندن صحیح  مرکز به دانش آموزان جذب کرد، آموزش و پرورش می باشد .
گفتنی است مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان بازدید خود از مراکز تحکیم خانواده و بازپروری زنان در اورژانس اجتماعی دیدن نمود. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا