فرمانده انتظامی شهرستان گنبدكاووس استان گلستان گفت: فردی که با استفاده از سهل انگاری دوست هم خوابگاهی اش در دانشگاه بیش از سه میلیون ریال از حسابش برداشت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "محمد علی عسگری" با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه فردی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان گنبدكاووس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی توسط فرد یا افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی قضایی فردی به هویت معلوم را شناسایی و دستگیر کردند.

عسگری اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان کرد با شاکی هم خوابگاهی بودم و زمانی که کارت بانکی شاکی را برداشتم مشاهده كردم كه عدد چهار رقمی پشت كارت نوشته شده است كه از قضا عدد نوشته شده رمز اول كارت بود من نیز نیاز مالی داشتم وسوسه شدم و به صورت برداشت از ATM و خرید کارت شارژ تلفن همراه جمعأ مبلغ سه میلیون و سیصد و هشتاد هزار ریال به صورت اینترنتی برداشت غیر مجاز كردم.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم پس از اقرار، تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ عسگری در پایان به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت های بانکی را به هیچ عنوان بر روی آنها یادداشت نکرده و یا در کنار آنها نگه داری نکنند و با تغییر دوره ای رمز عابر بانک خود ضریب امنیتی آن را بالا ببرند و کارت بانکی خود را در جای امن و مطمعن نگه داری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا