کتاب «تعزیه و الگوهای رفتاری» زیر ذره بین نقد قرار می گیرد.

به مناسبت بیست و دومین دوره نقد کتاب جمهوری اسلامی، جلسه نقد کتاب «تعزیه و الگوهای رفتاری» برگزار خواهد شد.

احمدرضا قدیریان، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری تک منظوره یار مهربان فرزندان یزد، با اعلام این خبر افزود: کتاب از ارزشمندترین مقوله های فرهنگ بشری است که حاصل تلاش ها و مجاهدت های دانشمندان و محققان تاریخ بشری را در سینه خود حفظ کرده است و به منظور تعالی اندیشه بشری در همه زمینه ها، باید به تعالی حوزه کتاب، توجهی شایسته تر داشته باشیم.

قدیریان با تأکید بر این نکته که یکی از راه های پیشرفت و توسعه کیفی در امر کتاب، پرداختن به مقوله نقد کتاب است، افزود: نقد، سبب شناخت و بیان آسیب ها و فرصت هاست و از این طریق است که می توان نقایص را شناخت و برطرف کرد و امتیازات را شناخت و آن ها را توسعه داد.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری تک منظوره یار مهربان فرزندان یزد با اشاره به این که کار نقد اثر، کاری ضروری است، گفت: در حوزه نقد، جای کار بسیار است و متأسفانه اهل پژوهش بخصوص در استان، کمتر به این موضوع پرداخته اند که برای فعال شدن این حوزه باید تلاش کرد و از راههای حصول به این مقصود تشویق اهل قلم به کار نقد، بالا بردن ظرفیت نقدپذیری و آموزش تئوری و عملی در بخش نقد آثار است.

قدیریان همچنین اعلام کرد: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، جلسه نقد کتاب «تعزیه و الگوهای رفتاری» نوشته آقای محمدحسن زارعیان برگزار می شود.

وی برگزاری این جلسه نقد را در اول آذر ماه، واپسین روز هفته کتاب اعلام کرد و گفت: این کتاب با حضور و سخنرانی آقای دکتر مجید پویان، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، همچنین با حضور مؤلف اثر، تنی چند از مسئولان نهادهای فرهنگی، فعالان حوزه نشر و اهالی قلم زیر ذره بین نقد خواهد رفت.

قدیریان در پایان ضمن دعوت از همه علاقمندان به حوزه نشر و تألیف و دوستداران کتاب برای حضور در این جلسه گفت: حضور مؤلفان و صاحبان نشر به دلیل جنبه آموزشی جلسات نقد به ارتقای کار همه این عزیزان کمک خواهد کرد و امیدواریم با تداوم این جلسات، آثار درخور و شایسته منتشر شده در استان، به بوته نقد گذاشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا