نمایندگان شورای برنامه ریزی جامعه تعلیمات اسلامی در سفری به یزد از مدارس این مجموعه (آموزشگاههای مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء (ع)) در استان بازدید به عمل آوردند.

در این سفر 3 روزه دکتر خالدی معاون آموزشی و پژوهشی جامعه تعلیمات اسلامی،دکتر نجار معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و هیأت همراهشان متشکل از مشاورین و برخی از مسئولان واحد های مختلف مجموعه از دستاورد ها و فعالیت های مدارس جامعه تعلیمات اسلامی در یزد بازدید بعمل آوردند .

 از مهمترین مباحث مطوحه در نشست های مشترک نمایندگان شورای برنامه ریزی جامعه تعلیمات اسلامی با مدیران آموزشگاهها و معاونین اجرایی و آموزشی مدارس می توان به چگونگی اعمال سیاست های جذب و نگهداشت نیروی انسانی با نمایه های درون سازمانی  اصلاح هرم سنی و رشته تحصیلی نیروی انسانی ،انطباق امور مدرسه با شرح وظایف مصوب در شورای برنامه ریزی ،اجرای نظام راهنمایی و هم افزایی مدارس اشاره نمود .

مستند سازی تجارب ناب و نوآوری های مدارس و نیز برگزاری کارگروه های مدیریتی در عرصه های فرهنگی و تربیتی، آموزشی و پژوهشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ، همچنین طراحی ، تدوین ، تصویب و اجرای برنامه های عمل در قالب نمایه های فرهنگی ،تربیتی و آموزشی و پژوهشی بویژه برنامه ریزی جهت حفظ گسترده قرآن کریم ،پژوهش های دانش آموزی و ... از دیگر مواردی بود که  در این  سری نشست ها  در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت .

گفتنی است : در پایان این سفر در جلسه ای با حضور علی اکبر رئوف مدیر جامعه تعلیمات اسلامی یزد  ،هیأت اعزامی از سوی جامعه تعلیمات اسلامی  کشور ،گزارشی از نشست ها وبازدید های سه روزه شان از 17 آموزشگاه مربوطه در سه مقطع ابتدائی و متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه در واحد های اسلامی رمضانی ،شهید چمران ،پاسداران و مهریز را ارائه نموده و در خصوص نقاط قوت و ضعف مدارس ، برنامه عمل  و نیز رویکردهای این آموزشگاهها  در نمایه های فرهنگی و تربیتی و آموزشی و پژوهشی به بیان سخن  پرداختند .

شایان ذکر است : موسسه فرهنگی جامعه تعلیمات اسلامی یزد  به عنوان زیر مجموعه جامعه تعلیمات اسلامی در سال 1334 با همت والای مرحوم حجت الاسلام حاج سید علی محمد وزیری  و نیز کمک خیرین در  یزد بنا نهاده شد و هم اکنون  در قالب 17   آموزشگاه  غیر انتفاعی در یزد و شهرستان مهریز و نیز با افزوده شدن قریب به 2000 دانش آموز مدارس دولتی طرح بسته حمایتی مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش ، بالغ بر  7800 دانش آموز و 900 نفرکادر  را در اختیار دارد که این تعداد دانش آموز بالغ بر نیمی از جمعیت آماری دانش آموزان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی کشور  محسوب می شوند.

 این مجموعه امیدوار است با دیدی نوآور و خلاق و متکی بر آموزه های دینی و تربیتی بتواند آینده سازانی آگاه ، مومن و معتقد را تحویل جامعه اسلامی مان ایران بنماید  .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا