مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: از آنجا که از پیشینه بهداشتی و وضعیت سلامت پرندگان مهاجر اطلاع دقیقی در دست نیست همواره به روستائیان ساکن حاشیه برکه ها، تالاب ها و نیز شکار چیان محلی توصیه می شود که از صید و تماس با پرندگان مهاجر خودداری نمایند

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: از آنجا که از پیشینه بهداشتی و وضعیت سلامت پرندگان مهاجر اطلاع دقیقی در دست نیست همواره به روستائیان ساکن حاشیه برکه ها، تالاب ها و نیز شکار چیان محلی توصیه می شود که از صید و تماس با پرندگان مهاجر خودداری نمایند. چرا که شکار پرندگان مهاجر زمینه ساز شیوع بیماری های مشترک می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر شکار، اسارت گرفتن و اقدام به اهلی نمودن پرندگان مهاجر، قایق سواری در مجاورت لانه این پرندگان و آزار و اذیت و دنبال کردن پرندگان به هر طریقی می تواند باعث انتقال بیماری های مشترک و خطرناک از پرندگان مهاجر به انسان شود.

دکتر حدادزاده در ادامه به امکان انتقال بیماری از پرندگان مهاجر آبزی به ماکیان بومی اشاره نمود و یادآور شد: تماس ماکیان با پرندگان مهاجر    نیز می تواند منجر به شیوع بیماری مهلک در میان جمعیت طیور شده و تلفات گسترده و خسارت های مالی را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به پرندگان مهاجر خودداری نموده و حتی الامکان مانع از ورود آن ها به منازل خود شوند تا خطر شیوع به بیماری های مشترک و طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از این طریق به حداقل ممکن برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا