سرپرست حوزه هنری استان یزد در پیامی درگذشت "سید حسین آیت اللهی"؛ هنرمند نقاش و معلم پیشکسوت استان را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: متن پیام محمد صادق کوچک زاده سرپرست حوزه هنری یزد به این شرح است:
 
"انا لله و انا الیه راجعون"
 
مردی از تبار فرهنگ و هنر رخت به عالم برتر کشید و جامعه فرهنگی هنری یزد معلمی مهربان و هنرمندی متعهد و سخت کوش را از دست داد.
درگذشت تأسف بار هنرمند مؤمن، مخلص و بی ادعا آقای سید حسین آیت اللهی برای عموم هنرمندان و ارادتمندان ایشان تلخ و ناگوار است.
این هنرمند توانا و مردمی، عمر شریف و با برکت خود را در عرصه پرافتخار معلمی و آموزش و تربیت هنرمندان متعهد صرف نمود و در راه اعتلای فرهنگ و هنر استان از هیچ کوششی دریغ نکرد.
بی شک ضایعه فقدان این هنرمند مخلص، خلاء جبران ناپذیری برای فرهنگ و هنر این دیار به ویژه در عرصه نقاشی خواهد بود.
بدینوسیله در گذشت استاد آیت اللهی را به خانواده آن مرحوم، جامعه فرهنگی هنری استان به ویژه هنرمندان تجسمی تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان و شاگردان آن فقید سعید، صبر جمیل مسئلت می نماییم.
سید حسین آیت اللهی متولد 1335یزد، پس از سال ها فعالیت در آموزش و پرورش و تربیت هنرمندان متعدد، سرانجام پس از حدود دو سال مبارزه با بیماری سرطان استخوان، شامگاه دوشنبه 26 آبان ماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت. از این هنرمند حدود 400 تابلو نقاشی و بیش از هزار و 200 اثر در زمینه طراحی پارچه و فرش به یادگار مانده است.        
 این معلم هنر در سال های اخیر به رغم بیماری، از اکثر نمایشگاه های آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت در نگارخانه حوزه هنری یزد بازدید می کرد.
گفتی است : هنرمندان حوزه هنری یزد اردیبهشت ماه 93 همزمان با هفته معلم با حضور در منزل سید حسین آیت اللهی از وی عیادت و از تلاش های مجدانه وی در عرصه نقاشی و آموزش هنرمندان جوان تقدیر کردند.
 پیکر این هنرمند فقید چهارشنبه 28 آبان، ساعت 9 صبح از منزل وی واقع در خیابان شهید چمران، کوچه مکتب امام، جنب مؤسسه یاحسین(ع) به سمت خلدبرین تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا