مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از راه اندازی صندوق حمایت از نویسندگان و مولفان در یزد خبرداد.

علی غیاثی ندوشن در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در دانشگاه یزد با اشاره به صدور مجوز پیش از چاپ کتاب گفت: با توجه به اینکه فقط قم و تهران مجوز چاپ کتاب دارند از وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی درخواست نموده ایم که در یزد نیز این مجوز را داشته باشیم که کلیات آن پذیرفته شده و ادامه آن تا سال آینده نیز طول خواهد کشید.
وی تصریح کرد: تا چندین سال پیش بخش تازه‌های کتاب در بخش کتابخانه امام علی(ع) یزد وجود داشت؛ اما با چند سال وقفه ،تصمیم به راه‌اندازی آن گرفته‌ایم که بزودی فعال خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدخاطرنشان کرد: بحث تشکیل انجمن اهل قلم با حضور جمعی از اساتید به عنوان هیات موسس ایجاد خواهد شد و به عنوان تشکل علمی و صنفی با نویسندگان استان با محوریت اساتید دانشگاه ارتباط خواهند داشت.
وی گفت:در این راستا پیش نویس اساسنامه آن ایجاد شده و انتخابات آن در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.
غیاثی ندوشن افزود: ما در استان به صورت ماهانه نشست‌های نقد و بررسی کتاب برگزار خواهیم کرد که با مدیریت علمی و اساتید دانشگاه  نقد و بررسی کتابهای جدید صورت می‌گیرد و این نقطه ضعف در استان نیز حل خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی یزدتصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه نیز از دیگر موارد همکاری اداره ارشاد استان با دانشگاه یزد است که می‌توان در قالب‌های متفاوت این همکاری را ادامه داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا