معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: با توجه به مسائل حوزه جمعيت ، تهديدهايي كه در زمينه افزايش سن در كشور وجود دارد و مسائلي كه سالمندان ما در آينده خواهند داشت، ضرورت دارد كه از امروز در بخش ميان سالي خودمان به آموزشهاي لازم بپردازيم كه انشاءالله سالمنداني آشنا به فناوريهاي روز را در آينده داشته باشيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" سه شنبه 27 آبان ماه در سومين همايش رؤساي فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري كه 27و28 آبان ماه در محل هتل صفاييه يزد با حضور "همايون هاشمي" رئيس سازمان بهزيستي كشور برگزار می شود، اظهار داشت: گستردگي وظايف و مسئوليتهاي سازمان بهزيستي كه از دوران پيش از تولد شروع مي شود و تا آخرين لحظات حيات انساني ادامه مي يابد، ايجاب مي كند در همه زمينه ها پيشرو باشد، مخصوصا بحث تحول اداري و بحث استفاده از ابزارهاي روز و توسعه فعاليتهاي مربوط به آي تي در سازمانهاي بهزيستي كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: امروز مردم در زمينه ابزارهاي اطلاع رساني و استفاده از آن پيش تر از دولت هستند و مي بينيم استفاده از ابزارهاي مختلف اطلاع رساني و فناوريهاي نوين كه به نوعي بعضي وقتها مديران را شگفت زده مي كند و بعضي وقتها احساس مي كنيم كه براي مديريت بعضي از مسائل هنوز آمادگي لازم در سيستم اداري و اجرايي كشور وجود ندارد، از اين رو، ضرورت دارد در همه فعاليتهايمان بياييم و به نوعي فعاليت كنيم كه بتوانيم مديريت مناسبي را بر ابزارهاي نوين داشته باشيم، مخصوصا در زمينه فضاي مجازي كه امروز بخشي از فضاي مجازي به عنوان يك آسيب مطرح شده و بخشي از آسيب ها هم قطعا به حوزه سازمان بهزيستي كشور مرتبط مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد: برگزاري اينگونه سمينارها، همايش ها و هم انديشي هايي كه ميان مسئولين ذيربط در سازمان بهزيستي انجام مي شود، به استفاده بهتر و بيشتر از فناوريهاي نوين و تحول مناسب در خدمت دهي به جامعه تحت پوشش سازمان بهزيستي كمك كند.
اين مقام مسئول ادامه داد: باتوجه به مسائلي كه در حوزه جمعيت داريم، تهديدهايي كه در زمينه افزايش سن در كشور وجود دارد و مسائلي كه سالمندان ما در آينده خواهند داشت، ضرورت دارد كه از امروز در بخش ميانسالي خودمان به آموزشهاي لازم بپردازيم كه انشاءالله سالمنداني آشنا به فناوريهاي روز را در آينده داشته باشيم.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار:
ارائه خدمات در بستر الکترونیک راهی برای خدمت رسانی بهتر به مردم است


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هم ضمن خیرمقدم به رئیس سازمان بهزیستی کشور و سایر شرکت کنندگان در این همایش، گفت: با توجه به ماهیت، وظایف و اهمیت سازمان بهزیستی، این همایش برای استان یزد و هم برای سازمانهای بهزیستی سراسر کشور ارزشمند است.
"عباسعلی رضایی" ارائه خدمات در بستر الکترونیک را راهی برای خدمت رسانی بهتر به مردم دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در سازمان بهزیستی استان یزد اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است که می تواند حضور فیزیکی معلولان و مددجویان در ادارات و مراکز بهزیستی سطح استان را کاهش دهد و موجبات رضایتمندی بیشتر آنان را فراهم نماید.
وی تلاشهای صورت گرفته در راستای ارائه خدمات الکترونیک در بهزیستی را ارج نهاد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، تصویب و ابلاغ نقشه راه اصلاح نظام اداری و نقشه راه توسعه دولت الکترونیک  توسط دولت تدبیر و امید را یادآور شد و افزود: سازمان بهزیستی یکی از 50 دستگاهی است که در برنامه 30 در 50 دیده شده، لذا بستر تحول اداری و توسعه الکترونیک در آن بیش از پیش فراهم شده است.
رضایی همچنین به تشریح برخی از توانمندیهای استان یزد در حوزه های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات و منابع انسانی پرداخت و تصریح کرد: یزد قابلیتهای بسیار بالایی در زمینه های نیروی انسانی و فناوری اطلاعات دارد.
در پایان معاون استاندار از مدیرکل بهزیستی استان و دست اندرکاران برگزاری این همایش، قدردانی کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا