به گزارش روابط عمومی: سعید عبداللهی  مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد با دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار که با حضور کارشناسان دانشگاه همراه بود،دکتر صدرا ابرقویی در سخنانی با اشاره به موفقیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر با دارا بودن بیش از 1000 مرکز علمی کاربردی و حدود 800 هزار دانشجو توانسته جایگاه قابل قبولی در نظام آموزش عالی کشور داشته باشد .وی خطاب به مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری و هیات همراه گفت: این دانشگاه وجه تمایزات زیادی با سایر دانشگاه ها دارد که توانسته با استفاده از این تمایزات دانشجویان بیشتری را جذب کند .

وی گفت:نقش و ماموریت دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی در مقوله کارآفرینی و اشتغال، می‌تواند وجه تمایز یا تفاوت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی کشور باشد، چرا که این دانشگاه، رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و کاردان را برعهده دارد.  بطوری که آموزش‌های مهارتی علمی‌ کاربردی باعث تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر، کارآفرین و آماده‌ به کار به‌ منظور فعالیت در بخش های مختلف جامعه شده است .

 وی افزود: مهم‌ترین تفاوت دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی در استان در کاربردی کردن آموخته‌ها در قالب نظام آموزش مهارت و فناوری است. همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی در جوار صنعت کار می‌کند در حالی که نظام آموزشی در سایر دانشگاه‌ها، اغلب نظری است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجه تمایز دیگر دانشگاه جامع علمی کاربردی، برنامه‌ریزی و تدوین رشته‌های جدید به فراخور نوع شغل و نیاز بخش‌های  اقتصادی کشور است یعنی این که اگر به رشته یا تخصصی احساس نیاز شد، این دانشگاه آمادگی دارد که در اسرع وقت در یک بازه زمانی کوتاه مدت وکمتر از شش ماه  رشته را تدوین کرده به تصویب شورای هشتم وزارت علوم رسانده و پذیرش دانشجو داشته باشد به عبارتی احساس نیاز به رشته تا پذیرش دانشجو در بازه زمانی شش ماهه صورت می‌گیرد.

 دکتر صدرا ابرقویی تصریح کرد: این دانشگاه با بکارگیری اساتید خبره بدون در نظر گرفتن مدرک دانشگاهی که در تخصصی خاص صاحب تجربه مفید هستند، به صورتی که دانشگاه با بررسی سوابق این افراد در مراحل مختلف امکان استفاده از تخصص واجدین شرایط در دانشگاه را برای انتقال مهارت ویژه خود به دانشجویان فراهم می‌کند بگونه ای که مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی باید تکمیل کننده زنجیره بین علم و صنعت باشند چرا که محور توسعه این دانشگاه، مهارت، تکنولوژی و فناوری است که با سایر دانشگاه‌های فرق می‌کند. و به همین دلیل مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر از بین فارغ التحصیل‌هایی گزینش می‌شوند که در بخش‌های اقتصادی جامعه مشغول بوده و بکارگیری علوم مهارتی را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با 25 مرکز علمی کاربردی و 12 هزار دانشجو توانسته جایگاه خوبی را در نظام آموزش عالی استان داشته باشد. همچنین برگزاری دومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه با محوریت خوشه های فناوری و ایجاد چند مرکز جدید آموزشی در استان  ، راه اندازی کمپ کارآفرینی  از جمله مهمترین برنامه های آتی این دانشگاه است که دکتر صدرا ابرقویی به آن اشاره کرد.

سعید عبدالهی نیز در سخنانی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه گفت: دانشگاه ها باید سعی کنند با آموزش های مهارتی مشکلات اقتصادی جامعه و به دنبال آن مشکلات اشتغال جوانان را برطرف نمایند

وی تصریح کرد:در کنار علم و مهارت های آموزشی ، نکته مهمی که باید به آن توجه شود فعالیت های مذهبی و فرهنگی است که دانشگاه ها با ایجاد چنین فضا های میتوانند جوانان دین باور و با وجدان کاری در شان نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند تا این جوانان بتوانند با حساسیت بیشتری در انجام امور محوله، موفق باشند.

در پایان این دیدار کارشناسان دانشگاه گزارشی از حوزه های کاری خود ارائه نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا