همايش مسئولين فرهنگي، اجتماعي، اردوئي و عترت رده هاي بسيج صنعت آب و برق كشور با حضور سردار ابراهيم راحمي مشاور وزیر در امور ايثارگران و فرمانده مركز مقاومت بسیج وزارت نیرو، محمدرضا حاجي شريفي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت نيرو، حجت الاسلام والمسلمين سيدكاظم مدرسي امام جمعه مردم محمدآباد يزد و مديران عامل صنعت آب و برق استان يزد با همكاري شوراي  هماهنگي بسيج صنعت آب و برق استان يزد در سالن اجتماعات شركت آب منطقه اي يزد برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمين سيدكاظم مدرسي امام جمعه مردم محمدآباد يزد با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري  درخصوص كتاب وكتابخواني يادآور شد: از نيازمنديهاي بسيج  ترويج فرهنگ كتاب وكتابخواني در جامعه مي باشد و بسيجيان بايد در اين زمينه تلاش نمايند.

وي افزود: فرهنگ مطالعه، كتاب وكتابخواني در حقيقت مادر تمدني است كه در درون آن زندگي مي كنيم و عصاره تمدني كه از آن بهره مي بريم.

حجت الاسلام والمسلمين مدرسي ادامه داد: 57 كشور اسلامي در دنيا وجود دارد با چهار ميليون نسخه خطي كه سهم كشور ما  از اين تعداد نسخه خطي موجود مي باشد.

امام جمعه مردم محمد آباد يزد بيان كرد: مقام معظم رهبري  به عنوان يك پيشتاز بر پيشرفت علم و دست يافتن به دانش و لزوم اجراي آن تأكيد دارند.

وي ادامه داد: مسئوليت ارزشمند امروز بسيج دفاع از فرهنگ اسلامي است كه اين امر بدون فرهنگ مطالعاتي امكان پذير نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين مدرسي گفت: طرح حلقه صالحين فرصت خوبي است تا مباني فرهنگي  بسيج ترويج داده شود.

حجت الاسلام والمسلمين از همه مسئولين فرهنگي، اجتماعي، اردوئي و عترت رده هاي بسيج صنعت آب و برق  كشورخواست: روش مطالعه، تند خواني، در اختيار قراردادن كتابهاي مناسب به افراد و شناسائي شيوه هاي تشويقي در جامعه را آموزش دهند.

در ادامه محمدرضا حاجي شريفي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت نيرو ابراز داشت: اين همايش با هدف تنوع بخشی و گسترش فعالیتهای پایگاهی، ایجاد وحدت رویه در امر برنامه های فرهنگی، بازبینی، بررسی مشکلات، آسیبها، نقاط قوت و ضعف، ایجاد اتاق فکر و قرارگاه فرهنگی جهت تبادل اطلاعات و ارائه راهکارهای اجرایی، برقراری تعامل با سایر واحد های فرهنگی در شرکت ها، همکاری، همگامی، هماهنگی، همراهی، هم آوایی و هم افزایی با همدیگر در راستای تقویت جبهه فرهنگی و با شعار محوري لبيك يا خامنه اي تشكيل گرديد.

وي با بيان روايتي از امام جعفر صادق (ع) عنوان كرد: سه شرط لازم براي هر مجموعه تشكيلاتي اين است كه به یکدیگر حسد نورزند، با یکدیگر ارتباط، رفت و آمد و دیدار داشته باشند و با یکدیگر همکاری نمايند. این سه خصوصیت برای هر جمعی که به نحوی با یکدیگر  ارتباط و نزدیکی دارند ضروري است.

 

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت نيرو سخنانش را  با بيان اين مطلب از مقام معظم رهبري  كه نشستن جلوی مستمع و چهره به چهره با او حرف زدن یک چیز استثنایی و بی بدیل است، این را از دست ندهید. این چیز خیلی با عظمت و با ارزش و مهمّی است. که هیچ چیز جای آن را نمی گیرد به همين دليل  همايش به صورت حضوري و چهره به چهره و در راستاي اهداف مطرح شده برگزار گرديد.

 محمدرضا صباغ زادگان رئيس اسبق  شوراي انسجام بخشي صنعت آب و برق يزد و مديرعامل شركت برق منطقه اي ابراز داشت: فرهنگ هويت هر شخصي است و هر نوع تغيير تحميلي از سوي دشمنان نتايج نامطلوبي را به دنبال دارد.

وي تأكيد كرد: تا زماني كه ولايت فقيه، نيروي  بسيجي و تفكر بسيجي وجود داشته باشد هيچ آسيبي به جامعه نخواهد رسيد.

 همچنين اكبر فدائي بوجود آمدن مشكلات را ناشي از ترس و غفلت دانست و افزود: گاهي اوقات لازم است كه بر روي اهداف پافشاري كرد و در طي كردن مسير  ثابت قدم بود.

وي بيان نمود: دشمنان ايران اسلامي در زمان جنگ از ما  شكست خوردند و اكنون با تهاجم فرهنگي وارد جنگ نرم شده اند.

اكبر فدائي ادامه داد: ما از امام حسين (ع) فداكاري در ميدان و تبليغ در خارج از ميدان را آموختيم، ما بايد فرصتها را غنيمت شمرده و براي انجام كار فرهنگي از هر زمان استفاده نمائيم.

بهترين وسيله براي تعليم و تربيت مجالس عزاداري سيدالشهداء (ع) است كه تئوري آن پيروزي انقلاب اسلامي، پيروزي در جنگ تحميلي مي باشد. 

سردار ابراهيم راحمي مشاور وزیر در امور ايثارگران و فرمانده پايگاه مقاومت بسیج وزارت نیرو گفت اين جلسات موجب  همدلي و الفت مي شود.

بسيج بايد در بخش فرهنگي حضور فعال داشته باشد و با حضور پر رنگ خود در اين عرصه مي تواند در تمامي عرصه هاي ديگر هم پيشرفت داشته باشد.

سردارابراهيم راحمي ادامه داد: كار اصلي بسيج كار فرهنگي است و بسيج بايد كارهاي بزرگ انجام دهد كه در راستاي اين جلسات مي توان به اين هدف رسيد.

وي ابراز داشت: حركت در مسير حق صورت مي گيرد و  باطل راهي ندارد و اين  در جنگ سي و سه روزه حزب الله با رژيم صهيونيستي اسرائيل به اثبات رسيد. اسرائيل و هم پيمانانش از ايران هراس دارند چرا كه قدرت مقابله با كشوري همچون مارا ندارند.

مشاور وزیر در امور ايثارگران و فرمانده پايگاه مقاومت بسیج وزارت نیرو وظيفه ما است كه از مرزهاي اسلامي دفاع كنيم و مرزهاي سياسي چيزي است كه دولت انگليس بوجود آورده است.

در پايان به پرسشهاي شركت كنندگان در خصوص مسائل فرهنگي توسط اكبر فدائي پاسخ داده شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا