مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:هفته کتاب،بهار کتاب و کتابخوانی است.

علی غیاثی ندوشن درآیین تجلیل از خادمان عرصه نشر و کتاب بااشاره به اینکه درهفته کتاب با نشست آسیب شناسی سعی شد بخشی از موانع موجود درحوزه چاپ و نشر رفع شود،اظهارداشت:در نشست چاپخانه داران استان که با حضور نمایندگان اتاق اصناف و سازمان صنعت ،معدن وتجارت برگزارشد،قرارشد اتحادیه چاپخانه داران استان یزد تشکیل شود.
وی با تاکید براین مسئله که درغالب شکل گیری انجمن های صنفی بخش زیادی از مشکلات فرهنگ و هنر حل و فصل می شود،تصریح کرد:تشکیل انجمن اهل قلم استان هم گام دیگری که بزودی برداشته می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به ظرفیت های بالای استان یزد درحوزه نویسندگی اشاره کرد و گفت:نویسندگان استان یزد درغالب انجمن اهل قلم استان ساماندهی خواهند شد تا از ظرفیت و پتانسیل خوب نویسندگان یزدی به خوبی استفاده شود.
غیاثی ندوشن اظهار امیدواری کرد که انجمن اهل قلم استان نیز محل مناسبی برای نوقلمان یزدی باشد تا به خوبی بتوان از استعدادهای موجود در این زمینه بهره برداری های لازم را برد.
وی در عین حال تاکید کرد:علی رغم همه مشکلات و موانعی که درحوزه چاپ و نشر وجود دارد این اداره کل با تلاش دوچندان سعی خواهد نمود تا این موانع کمتر و برطرف گردد.
گفتنی است این نشست که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برپا شد چندتن از ناشران،چاپخانه داران و نویسندگان یزدی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا