فرماندار یزد گفت: باتوجه به سرانه پایین مطالعه در یزد، شایسته است مسوولان و دست اندر کاران این بخش برای ارتقای سطح مطالعه مردم راهکاری ارایه دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود شاکری شمسی در نشست با مسوولان و کتابداران کتابخانه های یزد، افزود: اینکه ما در اکثر شاخص های کتابخوانی در کشور حائز رتبه برتر هستیم بسیار عالی است، ولی باید فکری به حال سرانه پایین مطالعه شود.

وی ادامه داد: این وضعیت زیبنده کشور نیست و با توجه به سفارشات زیادی که در اسلام به امر علم آموزی و مطالعه و کتابت شده است، باید راه حلی برای بالا بردن سطح مطالعه مردم ارائه شود.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد خاطرنشان کرد: کتابداران می توانند نقش پررنگی در این خصوص داشته باشند و با برخورد خوب و مناسب با مراجعان و مطالعه زیاد و درک نیازهای هر مخاطب، گام اساسی در مسیر ایجاد عادت مطالعه در مردم بردارند.

شاکری شمسی ادامه داد: مشکلات کتابخانه ها باید به مرور و با برنامه ریزی حل شود و اگر بتوانیم با ایجاد بسترهای مناسب راه را برای بخش خصوصی به ویژه خیران باز کنیم، می توانیم در تجهیز، توسعه و بالا بردن کیفیت کتابخانه ها گام های بزرگ و موثری برداریم. 

علی ملاعباسی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این نشست به تشریح وضعیت نوسازی کتابخانه های فرسوده شهرستان بخصوص کتابخانه عمومی شرف الدین علی یزدی پرداخت.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد نیز در این نشست گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود در یک ساله گذشته ارائه کرد و سپس به تشریح برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان یزد پرداخت.

در این نشست جمعی از کتابداران به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری پرداختند و پیشنهادهای خود را برای بهبود فضای کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی ارائه کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا