سومین همایش رؤسای فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری در استان یزد برگزار گردید. این همایش با حضور آقای دکتر هاشمی؛ ریاست سازمان بهزیستی کشور ، دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری یزد و جمعی از مسئولین استانی و رؤسای فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان های سراسر کشور صبح امروز در یزد آغاز به کار کرد.
 مدیرکل بهزیستی استان یزد در این همایش با بیان این که خدمات و فعالیت های این سازمان گسترده است گفت : برای خدمات دهی نیاز به تحول و تغییر ابزارهای نوین است. وی گفت اگر سازمان بهزیستی نتواند خدمات خود را به روز کند قطعاً از نیازهای جامعه عقب می ماند و نمی تواند نقش اجتماعی خود را به خوبی در جامعه ایفا کند. وی از نیروی انسانی و مردم به عنوان دو سرمایه بزرگ در جامعه یاد کرد و گفت : هم اکنون در این سازمان 500 نفر به جامعه هدف خود خدمات ارائه می دهند که 80% از تسهیلات عالیه برخوردارهستند.
در ادامه این همایش دکتر هاشمی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی تعداد افراد تحت پوشش این سازمان را 4 میلیون و 300 هزار خانوار بیان کرد و گفت همچنین 7 میلیون نفر هم از خدمات پیشگیری و آگاهسازی این سازمان بهره مند می شوند. دکتر همایون هاشمی در همایش رؤسای فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری با اشاره به 150 عنوان فعالیت توسط این سازمان در کشور افزود : برخی از خدمات این سازمان مانند خدمات اجتماعی و توانبخشی منحصر به فرد است. وی با توجه به افزایش آسیب های نوپدید در جامعه و آسیب های اجتماعی  اظهار داشت : مسئولیت این سازمان در این زمینه خطیر و مهم است. طبق پیش بینی سازمان ملل در سال 2050 جمعیت سالمندی کشور به 30 میلیون نفر می رسد که این یک زنگ خطر و نگرانی است. وی با بیان این که معلولیت های اکتسابی در کشور روز به روز در حال توسعه است گفت سازمان ملل اعلام کرده با رشد 14 درصدی معلولیتها در آینده روبرو خواهیم بود. وی در ادامه بحث ، به تحول اداری اشاره کرد و گفت این امر در سازمان بهزیستی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. وی افزود تحول اداری موجب رونق و بهره وری در یک سازمان می گردد. دکترهاشمی از منابع انسانی به عنوان بالاترین و ارزشمندترین ثروت یک دستگاه یاد کرد و گفت نیروی یک سازمان باید چابک و اثربخش باشد. وی اظهار داشت سازمانی که بیمار باشد بهره وری از دل آن بیرون نمی آید ؛ گفت : آینده نگری و برنامه محوری از اولویت های اصلی این سازمان می باشد. وی در ادامه با بیان این که مجتمع ساماندهی و توسعه هنوز در مراکز استان ها مستقر نشده گفت این یک نقطه ضعف است و باید ظرف یک ماه آینده در سطوح مختلف شهرستانها ایجاد شود.
دکتر سید مصطفی کرباسی؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور نیز در این همایش طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را تدوین برنامه عملیاتی در راستای دولت الکترونیک بیان کرد و گفت : در این همایش 4 کارگاه در نظر گرفته شده ؛ دکتر کرباسی افزود در این کارگاه در زمینه موضوعات مرتبط با تحول اداری و دولت الکترونیک  بحث و تبادل نظر خواهد شد. وی گفت امیدوارم در پایان این نشست به اهداف دولت در مسیر خدمات الکترونیک به نتیجه خوبی برسیم.
دکتر طالبی؛ معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری یزد نیز با اشاره به مسئولیت های بهزیستی گفت: مسئولیت های سازمان بهزیستی دوران پیش از تولد تا آخرین دوران لحظات حیات انسانی را در بر       می گیرد که بسیار گسترده است ؛ دکتر طالبی افزود این سازمان باید در همه حوزه ها و ابزارهای رو به توسعه و فعالیت های مربوط به IT پیشرو باشد.
گفتنی است این همایش به مدت 2 روز با حضور 60 نفر از رؤسای مراکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان های کشور در یزد برگزار می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا