یزدفردا: - رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به اینکه واژگونی، 55 درصد حوادث رانندگی در جاده‌های استان یزد را تشکیل می‌دهد، گفت: خواب‌آلودگی، سرعت بالا و استفاده از تلفن همراه بیشترین عامل واژگونی خودروها در جاده‌های استان است.
 سرهنگ احمد مظفری، اظهار داشت: جاده‌های استان یزد به دلیل شرایط و موقعیت جغرافیایی بسیار پرتردد است به نحوی که روزانه تنها 800 دستگاه اتوبوس از محورهای استان یزد عبور می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت 200 هزار تردد در جاده‌های استان یزد، افزود: این حجم تردد نیازمند ایمن‌سازی بیشتر و استانداردسازی جاده‌هاست در حالی که اعتبارات تخصیص یافته به راه‌ها، با حجم ترددها برابری نمی‌کند.

رئیس  پلیس راه استان یزد ،با بیان اینکه انسان، راه، وسیله نقلیه و اقلیم جغرافیایی در امنیت جاده‌ها تاثیرگذار است، گفت: آموزش انسانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حوزه آموزش‌ها، دانش‌آموزان و در حوزه تامین امنیت، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برای ما دارای اولویت است.

وی آموزش مسائل و قوانین ترافیکی را وظیفه تک‌تک افراد جامعه دانست و تصریح کرد: این آموزش‌ها باید از سنین کودکی به دانش‌آموزان ارائه شود.

مظفری راه را نیز در چرخه ترافیک دارای جایگاهی ویژه خواند و بیان کرد: نقاط حادثه‌خیز راه‌ها و جاده‌های استان یزد شناسایی شده‌اند اما بودجه‌ای برای رفع این نقاط نیست.

وی از شناسایی 84 نقطه حادثه‌خیز در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: این نقاط با تابلوهای فسفری آشکارسازی شده‌اند و در مرحله دوم، با رسیدن اعتبارات مورد نیاز، این نقاط رفع خواهند شد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه 55 درصد حوادث جاده‌ای استان یزد مربوط به واژگونی خودروهاست، خاطرنشان کرد: از آنجا که یزد مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و بالعکس و غرب به شرق و بالعکس است، رانندگان اغلب در اوج خستگی به یزد می‌رسند و از آنجا که جاده‌های استان یزد نیز یکنواخت و خسته‌کننده است، خواب‌آلودگی رانندگان را به دنبال دارد.

رئیس  پلیس راه استان یزد با اشاره به اقدامات پلیس راه استان یزد برای کاهش حجم تصادفات و تلفات جاده‌ای تصریح کرد: خوشبختانه روند افزایشی تلفات جاده‌ای مهار شده و امیدواریم با کمک و همکاری مردم، همچنین بهبود وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، شاهد کاهش تصادفات و تلفات انسانی در سفرها باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا