معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: امروز نظام به سمت شفاف سازي در عملكرد به پيش مي رود كه نقطه شروع آن شفافيت در اطلاع رساني است و اگر عرصه عرياني از خدمت را به مردم ارائه دهيم اثرگذار خواهد بود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،" محمد علي طالبي" روز سه شنبه 27 آبان ماه در نشست مسئولان روابط عمومي فرمانداري هاي استان با تشكر از زحمات بي وقفه فعالان عرصه روابط عمومي در شهرستان ها با توجه به كمبود امكانات و نيروي انساني، اظهار داشت: بسياري از مشكلات مطرح شده در اين جلسه با توجه به تجربيات قبلي بنده قابل درك است و هميشه در فرمانداري ها يك مظلوميت هايي براي روابط عمومي وجود دارد كه تلاش فعلي با در نظر گرفتن مشكلات موجود نشان دهنده عشق و علاقه افراد حاضر در اين عرصه است.
وي افزود: استان يزد از فرمانداراني خوب برخوردار است كه با توجه به تجربه يا اعتقاد ايشان به عرصه روابط عمومي يك كارنامه نسبتا خوبي را در اين خصوص رقم زده است.
طالبي ادامه داد: در شهرستان هاي استان جايگاه اطلاع رساني بسيار مناسب است، شايد ابزارهاي اطلاع رساني نوين زياد مورد استفاده نباشد كه مشكل شدن راه هاي اطلاع رساني را باعث مي شود ولي بايد صداي مسئولان به گوش آحاد مردم برسد تا در معرض اطلاع رساني نامناسب و جو سازي قرار نگيرند.
وي با تاكيد بر اين نكته كه در خصوص فضاي مجازي بايد راهكارهاي مناسب در راستاي اطلاع رساني در شهرستان ها مورد توجه قرار گيرد، گفت: در كنار توجه مسئولان استان بايد يك جايگاه سازي در شهرستان هاي استان انجام پذيرد.
معاون استاندار خاطر نشان كرد:اگر اطلاع رساني مطلوب در خصوص فعاليت هاي انجام شده صورت پذيرد به تقويب جايگاه روابط عمومي مي انجامد، فرماندار بيشتر براي روابط عمومي اهيمت قائل مي شود و مشكلات موجود بر سر راه اين عرصه مرتفع مي گردد.
وي ادامه داد: در روابط عمومي استانداري يزد امروز شاهد تحول در عرصه اطلاع رساني هستيم و فضاي جديدي پيش روي اطلاع رساني باز شده است كه نمونه هاي كوچكتر آن مي تواند در شهرستان ها اتفاق بيافتد.
طالبي افزود: مديران استان كه از لحاظ وقت داراي محدوديت هستند از خبرهاي كوتاهي كه در گروه هاي مختلف گذاشته مي شود به نوعي بازتاب فعاليت فرمانداري ها را شاهد هستند، ارزيابي خوبي مي توان از اين فضا داشت و عملكرد هر مسئول در عرصه هاي مختلف مشخص مي شود.
وي با تاكيد بر اين نكته كه بايد پايگاه خوبي در رسانه هاي شهرستان داشته باشيم تا بتوان اطلاع رساني مطلوبي را در پي داشته باشد، ادامه داد: امروز نظام به سمت شفاف سازي در عملكرد به پيش مي رود كه نقطه شروع آن شفافيت در اطلاع رساني است و اگر عرصه عرياني از خدمت را به مردم ارائه دهيم اثرگذار خواهد بود.
وي افزود: اگر عرصه اطلاع رساني شفاف شد، كاستي ها و ضعف ها خود را نشان مي دهد و مسئولين مي توانند كاستي ها را برطرف كنند و اين مهم كمك خواهد كرد به مسئوليت پذيري بيشتر در مسئولان دولت.
وي در پايان بر تلاش خود در جهت رفع مشكلات موجود در روابط عمومي شهرستان هاي استان تاكيد كرد.


توليد يك هزار و 390 خبر بر روي سايت استانداري يزد طي يك سال حضور مديريت ارشد استان


مدير كل روابط عمومي استانداري يزد نيز هدف از برگزاري اين جلسه را بررسي عملكرد هشت ماه گذشته روابط عمومي فرمانداري هاي استان و برنامه ريزي آينده اين عرصه دانست و افزود: در هشت ماه گذشته دو اتفاق بزرگ را پشت سر گذاشتيم كه مربوط به هفته روابط عمومي ها و هفته دولت مي شود و جاي بحث و تبادل نظر دارد.
"داود پاك طينت"ادامه داد: زير ساخت ها براي اينكه نگاه بهتري به روابط عمومي داشته باشيم فراهم است كه بايد ديد چگونه مي توانيم خود را عرضه كنيم.
وي گفت: مهمترين عامل كه مي توانيم خود را به ديگران نشان دهيم ارائه توانمندي هاي خودمان است.
پاك طينت با طرح اين سوال كه آيا مديران مي توانند از روابط عمومي به عنوان پل ارتباطي خود با مردم استفاده نمايند؟ اظهار داشت: يكي از مهمترين نگاه هاي مدير به روابط عمومي در خصوص خبر نويسي است كه نمود لازم را براي مدير دارد و خيلي از مديران توانايي روابط عمومي را فقط در سرعت و نوع توليد خبر مي بينند، كه روابط عمومي ها نيز بايد اين عرصه را مهم بدانند و برنامه ويیه اي براي آن داشته باشند.
وي سه مقوله سرعت، صحت و دقت را لازمه خبر نويسي خوب دانست و گفت: اگر اين اصول رعايت نشود عملكرد ما زير سوال خواهد رفت.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از تلاش هاي روابط عمومي هاي فعال در هفته دولت، از اعلام روابط عمومي هاي برتر در اين زمينه طي مراسمي با حضور فرمانداران خبر داد.
وي همچنين خواستار تعامل هر چه بيشتر روابط عمومي فرمانداري شهرستان ها با اصحاب رسانه شد و از حضور فعال برخي روابط عمومي ها در جريان برگزاري سرشماري عمومي كشاورزي در سال جاري قدرداني كرد و افزود: شهرستان هاي يزد، تفت و مهريز به ترتيب بيشترين خبر را در ارتباط با سرشماري ارائه دادند كه جاي تشكر دارد.
در ادامه پاك طينت تعداد خبر توليدي تا پايان مهرماه سال جاري را يك هزار و 390 خبر دانست و افزود: اخبار در سطح استاندار ، معاونين و مديران كل استانداري توليد مي شوند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا