مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اعلام میزان درآمدهای عمومی استان در 7 ماهه اول سالجاری، گفت: طی این مدت، حدود پنج هزار و 434 میلیارد ریال درآمد از منابع و بخش های مختلف در استان وصول و به خزانه دولت واریز شد.

گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " علی نمازی  " افزود: این میزان در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل 57 درصد و نسبت به میزان مصوب سالجاری 25 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع درآمدهای وصول شده در سالجاری، پنج هزار و و 124 میلیارد ریال مربوط به بخش مالیات است که این رقم نسبت به عملکرد مدت مشابه سال قبل 61 درصد و نسبت به مصوب امسال 27 درصد افزایش نشان می دهد.

نمازی اضافه کرد: بقیه درآمدهای استان از  بخش های درآمدهای مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارت متفرقه و واگذاری دارایی های سرمایه ای جذب شده است.

دبیر ستاد درآمد استان یزد میزان درآمد مصوب 7 ماهه سالجاری در استان را چهار هزار و 355 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این رقم تا پایان سال باید به هفت هزار و 466 میلیارد ریال برسد.

معاون برنامه ریزی استاندار یزد چندی قبل در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان گفته بود:  بخشی از افزایش درآمدهای استان مرهون برگزاری مستمر و برنامه ریزی برای هدفمند کردن درآمدها در این ستاد است.

" محمد رضا بابایی " افزود:  با وجود رشد بالای درآمدی بویژه در بخش مالیات انتظاری بیشتری از این استان وجود دارد، ولی امیدواریم با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی استان در سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: البته صنعتگران و تولیدکنندگان مطمئن باشند که این افزایش سهم درآمدهای مالیاتی شامل تولیدکنندگان کنونی و قبلی نمی شود بلکه باید از منبع واحدها و مودیان جدید تامبن شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا